DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök

Szívóhatás

Newey-t meglepte, hogy a többi csapat nem számított a pattogásra

A Red Bull F1-es tervezőzsenijét maximum a delfinezés mértéke lepte meg a 2022-es autók kapcsán, de nekik még a nehéz modellezhetőség ellenére is sikerült úrrá lenniük rajta a tesztek végére.

részletek

Az F1 a szívóhatás visszahozásán dolgozik

Valós lehetőséggé vált, hogy újra engedélyezze a Formula-1 az autóversenyzés hőskorának egyik legnagyobb találmányát, a szívóhatású autók használatát. Az FIA szerint ez lehet a legjobb orvosság a sport jelenlegi fő bajára.

részletek

Tervező: Alapjaiban változik meg az F1 2021-ben

A nyolcvanas évek óta nem ment át akkora változásokon az F1, mint amire 2021-ben készül – állítja a Force India technikai igazgatója, aki alig várja, hogy tiszta lapról kezdjék a tervezést.

részletek

Rosberg Monacóban megvilágosodott, mi kell az F1-nek

Nico és Keke Rosberg bemutatója világbajnoki autóikkal felismerésre késztette a 2016-os vb-nyertest: úgy véli, a 2021-es szabályoknak a szívóhatásra kellene koncentrálnia. 1982-ben is erről szólt a Formula-1.

részletek

Visszatér a szívóhatás az előzések miatt?

Nem is gondolnánk, mennyire fontos szereppel bír az első szárny a mai F1-es autókon: lényegében ez generálja a teljes leszorítóerőt, mellékhatásként pedig jelentősen megnehezíti az előzést.

részletek

Horner, az alkoholista és a borospince

Jenson Button és Christian Horner is támogatja az F1-es autók megváltoztatására irányuló törekvéseket, a Red Bull csapatfőnöke azonban nem akar egyen-padlólemezeket.

részletek

Visszatérhetnek a szívóhatású autók az F1-be?

A Colin Chapman által 1977-ben "feltalált" szívóhatást 1983-ban tiltották be az F1-ben, de könnyen lehet, hogy az autók radikális átalakítása ismét előhozza harminc éve sufniban lévő technológiát.

részletek