Nemrég beszámoltunk róla, hogy 2017-től visszatérhetnek a Forma-1-be a szívóhatású autók – azok a fenevadak, melyek 1977 és 1983 között elképesztő sebességekre voltak képesek speciális padlólemezüknek köszönhetően. Jenson Button (akinek nem hogy 2017-es, de még a következő évi szereplése sem biztos) már 2016-ra megváltoztatná az F1-es gépeket - az átalakítás első számú szempontjai közé tartozik a leszorítóerő és a sebesség növelése, a szélesebb, 420 mm-es hátsó abroncsok használata, valamint az előzés megkönnyítése.
A szívóhatás ötlete a Stratégiai Csoport Brit Nagydíj előtti ülésén merült fel, méghozzá a hírek szerint a Red Bull felől – Christian Horner ezt nem is cáfolta, azt viszont nem szeretné, ha minden csapat egyen-padlólemezeket használna, akárcsak a GP2-ben. Ez egyébként egy meg nem nevezett független csapat javaslata volt. „A szabályok nagyon kötöttek ezen a téren, és nem akarjuk, hogy sztenderd legyen” – idézte a brit csapatfőnököt az Autosport.
„Ez nem a Red Bull javaslata volt. Nem gondolom, hogy sokat számítana, a padlólemez költsége mellékes, hiszen a motor és a váltómű körül egyedülállónak kell lennie” – utalt Horner arra, hogy nem valószínű, hogy költségcsökkentés címén belemennének ebbe a változásba. Max Mosley, korábbi FIA-elnök javaslata az volt nemrég, hogy azok a csapatok, melyek elfogadják a költségvetési sapkát, nagyobb technikai szabadságot kaphatnak. Horner viszont ezt az ötletet sem tartja túl nyerőnek. „A szélcsatorna teljes körű használata és több tesztelés engedélyezése kicsit olyan lenne, mintha egy alkoholistát bezárnánk egy borospincébe” – tette hozzá a csapatfőnök.