A 2022-es technikai szabályváltozások és a ground-effect autók visszahozásának egyik legfőbb célja az volt, hogy könnyebbé tegyék egymás követését és ezzel az előzések kivitelezését a Formula-1-ben. A tavalyi statisztikák azt mutatták, hogy ez sikerrel járt, hiszen a Pirelli kimutatása szerint 31 százalékkal több előzést mutattak be a versenyzők, mint egy évvel korábban.
Idén azonban már többen szóvá tették, hogy ismét rosszabbodott a helyzet: többek között Carlos Sainz is erről beszélt a dzsiddai futamot követően. A hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltontól Ausztráliában kérdezték meg, beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket az új technikai szabályrendszer:
„Nem, ugyanolyan, mint régen” – idézi a Mercedes pilótáját a RacingNews365.com portál. „Úgy gondolom, a tavalyi évünk nagyon rossz volt a pattogás miatt, mert ott volt a turbulencia és a delfinezés. Idén már nincs pattogás, szóval kevesebb problémánk van a másik autók követésével. Úgy vélem, így is kicsivel jobb a helyzet, mint az előző generációs autóknál. De nem hozta mindazt, amit mondtak róla, szóval remélhetőleg a jövőre nézve még tudunk valamit javítani ezen.”
Az F1 technikai igazgatója, Pat Symonds egyébként az első két futam után beszélt arról Sainz említett kijelentésére reagálva, hogy az ő adataik nem mutatják azt, hogy jelentősen romlott volna a helyzet, de persze a további versenyeken is figyelni fogják ennek alakulását.