Ahogyan az már ismert, az Audi a 2026-os szabályok életbelépésével érkezik meg a sportágba. Ehhez a Sauber csapatában leltek partnerre, amely idén még ugyan Alfa Romeo néven fut, de ez már nem sokáig lesz így.
Az említett évtől kezdve az Audi gyári csapatként futtatja majd a hinwili alakulatot, azt pedig már korábban megerősítették, hogy Németországban szeretnék végezni a rájuk háruló feladatukat, így ennek megfelelően a neuburgi bázisukon különböző infrastrukturális fejlesztéseket hajtanak végre, hogy minden készen álljon a Formula-1-es erőforrások kifejlesztéséhez.
Most újabb hírek érkeztek felőlük, mivel Adam Baker, az Audi Formula Racing GmbH vezérigazgatója nemrégiben a PlanetF1-nek adott interjúban elárulta, ötven szakembert már leigazoltak, de a toborzás továbbra is tart a létszámot pedig részben házon belülről is növelni fogják majd.
„Ami a toborzást illeti, azt el kell ismernünk, hogy Audi Sport Formula-1-es projektje itt Neuburgban egy fontos átalakítási fázisban tart. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 200 magasan képzett munkatársat tudtunk átvenni az Audi Sporton belülről a sportágba, ami nyilvánvalóan hatalmas lökést ad nekünk. Itt a régióban szó szerint több ezer olyan műszaki szakemberhez is hozzáférünk, akik az autóiparban dolgoznak itt, akár az Audinak, akár másoknak” – mesélte Baker.
A riválisoktól is szerződtetnek
A siker érdekében a gyártónál minden követ igyekeznek megmozgatni az elkövetkezendő évek során, ezért attól sem riadnak vissza, hogy más alakulatok szakembereit környékezzék meg.
„Ahhoz, hogy 2026-ban is versenyképesek legyünk, a lehető legjobban fel akarjuk gyorsítani a tanulási fázisunkat, és ennek a stratégiának része egy agresszív toborzási program. Eddig mintegy ötven műszaki szakembert szerződtettünk ide, akik többek között néhány versenytársunktól is érkeznek hozzánk” – fejtette ki Baker.
Mivel az Audi projektje távolabb helyezkedik majd el a többi F1-es csapattól, így ez előnyöket és hátrányokat is magában hordozhat. Amennyiben Angliában lennének, akkor például könnyebben tudnának átcsábítani szakembereket, ugyanakkor ez velük is megtörténhetne. Baker szerint azok, akik hozzájuk szerződnek emiatt hosszabb távra elkötelezhetik magukat az Audi mellett.
„Azt hiszem, a toborzás mindig kihívást jelent, és ennek a kihívásnak része az is, hogy amikor a személyzet tagjainak olyan döntést kell hozniuk, hogy a családjával együtt új országba menjenek, akkor ezt mindenképpen megfontolják. Ugyanakkor ez hátrányként is felfogható. Ha költözés nélkül tudnak munkáltatót váltani, akkor nyilvánvalóan nagyobb a potenciális távozás kockázata” – zárta gondolatait a vezérigazgató.