Gőzerővel készül az F1-es beszállásra a Sauber istállóból nemrég kisebbségi tulajdonrészt is vásárló Audi, mely 2026-tól gyári csapatként futtatja majd a hinwili alakulatot. A német márka neuburgi bázisán különböző infrastrukturális fejlesztések zajlanak azt biztosítandó, hogy minden készen álljon az F1-es erőforrások fejlesztéséhez. Az Audi Formula Racing GmbH vezérigazgatója, Adam Baker számára különösen fontos, hogy a Mercedesszel ellentétben ne egy másik országban, hanem „hazai pályán” fejlesszék az erőforrást, amit az ausztrál születésű szakember hangsúlyozott is a Sport Bildnek:
„Az a célunk, hogy a harmadik évünkben már az élmezőnyben legyünk, amihez csúcskategóriás erőforrásra van szükségünk. Roppant büszkék vagyunk rá, hogy egy német helyszín ismét szerepet kap a Formula–1-ben” – mondta Baker, aki szerint a Made in Germany címke annyit jelent, hogy „megbízható erőforrás a legmagasabb szinten.”
„A motorsport benne van az Audi DNS-ében, és egy ilyen márka természetesen nem azért jön az F1-be, hogy hátul kullogjon. Sikeresek akarunk lenni, ha nem így lenne, nem lenne keresnivalónk a sportágban” – folytatta a korábban a Cosworth és a BMW alkalmazásában jelentős F1-es tapasztalatokra szert tevő mérnök, aki tudja, hogy a konkurencia nagyon kemény a sportágban, de a 2026-os változások a kezükre játszhatnak:
„Alapvető változások lesznek az erőforrásokra és a karosszériára vonatkozó technikai szabályokban, ami mindenki számára kihívást jelent, nem csak nekünk. Ez teremt lehetőséget számunkra, hogy újoncként is minél gyorsabban versenyképesek legyünk.”