DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Magányos Rosberg, megregulázott DRS, hosszabbító Zandvoort - csütörtök

A Mercedes állt a csütörtöki hírek központi szerepében, de az FIA, a DTM és a Formula-E háza tájáról is érkeztek hírek a mai napon.

Kezdjük rögtön azzal mai hírösszefoglalónkat, hogy megérkezett a Formula Podcast legújabb része, melyben futamértékelőinket összesítve rangsoroltuk a 2022-es mezőnyt. Hallgassátok meg ide kattintva!

Ma két hivatalos bejelentés érkezett az F1 felől. Az egyik az volt, hogy mindenki egyik régi-új kedvence, Zandvoort két évvel meghosszabbította 2023 végén lejáró kontraktusát, így 2025-ig egészen biztosan ellátogat a száguldó cirkusz Hollandiába. A másik fontos hír egy technikai direktíva: a Mercedes trükkös első szárnya nem nyerte el a Nemzetközi Automobil Szövetség tetszését, így az FIA pontosította a technikai szabályzatot, ami azt jelenti, hogy 2023-ban nem használhatja az egyébként eddig is csak szabadedzésen bevetett megoldását a Mercedes.



További hírmorzsa Toto Wolfféktól, hogy a csapatfőnök arra számít, az idei bukásuk hosszabb távon megerősítheti a csapatot, így szerinte hamarosan visszatérhet az élre a brackley-i alakulat. Eközben Nico Rosberg arról beszélt, hogy 2016-os visszavonulása után az imént említett Toto Wolffon kívül egyetlen barátja sem maradt mára az F1-ből. Eközben egykori csapattársa, Lewis Hamilton újabb szerződéshosszabbításáról is lehetett ma olvasni a Formulán!

Kanyarodjunk el egy kicsit az F1-től és a Mercedestől. Miután a német autóklub, az ADAC átvette a DTM jogait, Németországra összpontosító versenynaptárt állítottak össze a korábbi nemzetközibb menetrend helyett. A Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén pedig - végre - véglegesítették a Formula-E idei állomásait is.

Vissza az F1-hez: Amióta csak bevezették az F1-ben az állítható hátsó szárnyat, folyamatosan a kritikák a szurkolók és akár a versenyzők részéről is, hogy túl könnyűvé és már-már kikerülésekké váltak az előzések. 2022-ben még hatékonyabbnak tűnt a DRS az aerodinamikai szabályváltozások révén, s úgy tűnik, mindez már az FIA-t is lépésre sarkallhatja.

Rendkívül nehezen élte meg a Ferrari visszaesését hozó 2020-as és 2021-es szezonokat Charles Leclerc, de hangsúlyozta: mindvégig hitt a csapatában, hogy visszazárkózhatnak az élmezőnybe. Azonban mostanra elfogyott a türelme a monacóinak.

A Haas csapatától eltanácsolt Mick Schumacher szerint a fiatal versenyzők túl kevés időt kapnak a bizonyításra a királykategóriában, ugyanakkor egyetért Gene Haasszal abban, hogy sok pénzbe kerülnek, míg a helyére érkező - veteránnak mondható - Nico Hülkenbergről beugrásai győzték meg Günther Steinert.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: