Charles Leclerc már a második Formula-1-es idényében beülhetett a Ferrariba, amely akkor még olykor győzelmekre is esélyes konstrukciónak számított: a monacói akár már Bahreinben győzhetett volna abban az évben, ám egy műszaki hiba megfosztotta ettől, később viszont Spában és Monzában is diadalmaskodni tudott. 2020-ra viszont – nem kis részben az FIA-val a motorokkal való trükközés kapcsán kötött titkus paktumnak köszönhetően – nagyot zuhant vissza a Scuderia teljesítménye, s a történelmi mélypontot jelentő konstruktőri hatodik helyen zártak.
Tavaly ehhez képest már előrelépést jelentett a vb-bronz, az igazán nagy áttörést azonban az idei esztendő hozta el, amikor az új szabályok adta lehetőséget kihasználva újra győzelmekért harcolhatott Leclerc és a maranellói istálló – igaz, a vb-reményeik hamar szertefoszlottak a különböző műszaki, stratégiai és olykor vezetői hibák révén. Az előrelépés azonban egyértelmű volt, de vajon végig bízott-e a csapatában a pilóta?
„Mindig is ezt tettem” – felelte az Auto Motor und Sport erre irányuló kérdésére Leclerc. „Csak nehéz volt megjósolni, hogy a 2022-es lesz az az év, amikor visszatérünk. De komolyan bíztam ebben, mert láttam 2021-ben a színfalak mögött, hogy mennyi munkát fektetett a csapat az új autóba. Ez reményt adott számomra, hogy nagy lépést tehetünk előre. De sosem lehetünk benne biztosak addig, amíg ténylegesen ezt el nem érjük.”
Nem akar többé türelmes lenni az F1-ben
Leclerc ugyanakkor azt nem tagadta, hogy az előző két szezont nehéz volt megemésztenie a 2019-es sikerek után: „Az nehezebb volt számomra. Türelmetlen vagyok. A versenyzés és a győzelem jelenti az életemet. A győzelmekből merítem a motivációimat. 2019-ben már megízlelhettem, hihetetlen érzés volt. 2020 és 2021 viszont olyan volt, mintha csak visszautaztam volna az első Formula-1-es szezonomba.”
„Egyértelműen nem volt könnyű, valószínűleg ez több hibába is hajszolt. Próbálod versenyzőként áthidalni a különbséget, de ha egy másodpercről beszélünk, akkor azzal nem tudsz mit kezdeni. Emiatt olyanokat teszel, amelyek aligha reálisak. Ez segített abban, hogy pilótaként fejlődjek és türelmesebb legyek. De remélem, soha többet nem kell annyira türelmesnek lennem a karrierem során” – fogalmazott az idén világbajnoki másodikként záró pilóta.