A Mercedes érkezett a legkomolyabb fejlesztési csomaggal az USA Nagydíjra: a padlólemezt, a hátsó szárny véglapjait és az első szárnyat is érintő módosítások is érkeztek a W13-ashoz. Az első szárnyat illető újításként a felső terelőlapon mindkét oldalon megjelent öt-öt, az eddiginél nagyobb rögzítés (lásd a lenti bejegyzésben), amelyet a hírek szerint a rivális csapatok és az FIA is kifogásolták: szerintük ugyanis a kis elemek elsődleges funkciója már nem a stabilizálás, hanem a levegőáramlatok irányítása – márpedig a 2022-es szabályok szerint ez ilyen mértékben már illegális.
Nueva ala delantera de Mercedes
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 20, 2022
Mercedes new front wing pic.twitter.com/PjcM2UPge1
Ugyan az újragondolt elemet a Mercedes Mexikóba is magával vitte, pályára csak egy szabadedzés alkalmával hajtottak vele Hamiltonék, ám többé már ezt sem tehetik meg, ugyanis most megerősítette a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy a kérdéses rész szabálytalan.
Betiltotta az FIA a Mercedes megoldását
A rögzítő elemek használata természetesen engedélyezett az első szárnyakon, ám az új szabályrendszer próbálja minimalizálni az aerodinamikai lehetőségeket az említett alkatrészen, s mivel túl sok levegőt vezetett volna el a Mercedes megoldása, így végül annak betiltása mellett döntött az FIA.
Átírták miattuk a szabálykönyvet
Az Ezüst Nyilak egyébként az FIA jóváhagyásával gyártották le év végén az új merevítő elemeket, hiszen a szabálykönyv csak annyit említett, hogy a rögzítők az egymás alatt elhelyezkedő lapokat köthetik össze az első szárnyon, most már azonban azzal a kitétellel szerepel mindez a szabálykönyvben, hogy kizárólag szerkezeti céllal helyezhetők el a rögzítő kapcsok.