A turbó hibrid éra 2014-es bevezetését követően egészen az idei évig nem talált legyőzőre Toto Wolff istállója, s ez idő alatt hét egyéni és nyolc konstruktőri világbajnoki címet nyertek, ám majd’ egy évtizedes uralkodásuk 2022-ben végéhez ért.
Tudták, hogy eljön ez a nap
Toto Wolff, a csapat résztulajdonosa és egyben vezetője a Beyond The Grid podcastnek fejtette ki bővebben, milyen érzés volt átélni a csapat „hanyatlását”, akik azért így is a dobogón végeztek a tabellán.
„Az elmúlt nyolc esztendőben nem egyszer beszéltünk már róla, hogy vajon miként reagálunk majd a vereségre. Tudtuk, hogy elkerülhetetlen az, hogy eljöjjön ez a nap, s lám, itt vagyunk! Eleinte nehéz volt lenyelnünk a pirulát, hogy nyolc zsinórban megnyert bajnoki címet követően fél másodperces lemaradással követjük az előttünk lévőket, ehhez bizony hozzá kellett szoknunk – és én még az optimistábbak között vagyok.”
Nem adták fel
A gyárban a W13-as eredendő hiányosságai ellenére sem engedték el a 2022-es szezont, s fáradhatatlanul dolgoztak azon, hogy gyorsabbá tegyék az autót, amely George Russell révén egy pole-pozícióban, egy sprintgyőzelemben és egy futamgyőzelemben testesült meg.
„Kifejezetten büszke vagyok az egész csapatra, hiszen elég mélyről jöttünk vissza, ezt a hátrányt nem egy hetünkbe telt ledolgozni. Voltak jobb versenyek, aztán visszaestünk, végül azonban elmondhatjuk, hogy közelebb kerültünk a riválisainkhoz. Végül is a vereség és a tévedés az, ami hosszabb távon előreviszi a csapatot.”
Toto Wolff egyenesen hadüzenetet is küldött a Red Bullnak és a Ferrarinak, hiszen ahogyan ő fogalmazott: „Az ellenfeleink még meg fogják bánni azt a napot, mikor legyőztek bennünket. Remélhetőleg a közeljövő minket igazol majd.”
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!