Idén utoljára ülésezett a Mohammed ben Sulayem FIA-elnököt, Stefano Domenicali F1-vezérigazgatót és a csapatokat tömörítő F1 Bizottság az Abu Dhabi Nagydíj helyszínén. Több kérdéskörben is születtek döntések, ezek közül azonban alighanem a legfontosabb, hogy miképp javítanának a látási viszonyokon az esős körülmények között rendezett futamokon.
Az FIA közleménye szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség érzékelte a versenyzők kritikáit annak kapcsán, hogy a jelenlegi autókkal a felvert vízpermet miatt a látási viszonyok jelentik a legfőbb nehézséget vizes pályán. Éppen ezért tanulmányozni kezdik, hogyan lehetne ezt a vízpermetet csökkenteni: mindenekelőtt azt fogják tanulmányozni, hogy a kerekek fölé nyúló karosszéria-elemmel hogyan lehetne csökkenteni a felvert víz mennyiségét.
Gyakorlatilag egyfajta sárvédőn dolgoznának tehát, ami szokatlan a formulaautózásban, de például a Formula-E-ben láthatunk kerékborítást. Kiemelték, hogy mindezt úgy alakítanák ki, hogy ne hátráltassa a kerékcserét a bokszkiállások során.
Itt persze nem állna meg az FIA: azt is vizsgálni fogják, miképp járul hozzá a felvert víz mennyiségéhez a padlólemez kialakítása; de próbálkozhatnak az autókra felhelyezett extra lámpafényekkel; valamint további eszközökkel, amelyeket csak esőben rajtoló vagy újraindított versenyeken helyeznének fel a versenygépekre.
Más területeket is érintettek persze a megbeszélésen. Például döntés született arról, hogy a még szorosabb versenyzés érdekében már egy körrel a rajtok vagy újraindítások után nyithatni lehessen a DRS-t: ezt 2023-ban egyelőre csak a sprinteken fogják tesztelni, s ha beválik a változtatás, egy évvel később már az összes versenyen bevezetik. A jelenlegi szabályok értelmében a safety car-periódusok és startok utáni első két körben nem lehet használni a nyitható hátsó szárnyat.
Arról is döntöttek, hogy bár az FIA-nak feltett szándéka betiltani a gumimelegítő paplanokat, a pilóták negatív visszajelzései okán csak jövő júliusban hoznak majd végső döntést, addig is gyűjtik a további információkat. Felmerült még az is, hogy súlyosabb szankciókat oszthatnak a motorkomponens-cserék után, mivel egy ponton túl már nem bír elég elrettentő erővel az öt- vagy tízhelyes hátrasorolás az istállók számára.
Emellett a sprintek kapcsán több dolgon is egyszerűsítettek: egyfelől a parc fermé-szabályok alkalmazásán a hosszabb időtartam miatt; másfelől arról is határoztak, hogy 2023-tól sprintenként fixen 300 ezer angol font lesz a csapatok által nyújtott kedvezményes keret az esetleges töréskárokból adódó költségekre.