November 14-e, hétfő legfontosabb híre mindenképpen az, hogy sajtóinformációk szerint a Haas megállapodott Nico Hülkenberggel, a német pilóta veszi át honfitársa Mick Schumacher helyét 2023-ban. A Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta: már döntöttek arról, ki lesz Kevin Magnussen csapattársa, csak még az utolsó részleteket véglegesítik a bejelentés módja és ideje kapcsán, de azt is elárulta, hogy még az Abu Dhabi GP előtt ismertetik a választásukat. Állítólag a szerződést kedden írhatják alá és szerdán érkezhet a hivatalos bejelentés. Részletek itt olvashatók!
A nap többi híre természetesen a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíjhoz kapcsolódik: az FIA például megmagyarázta a megmagyarázhatatlant, és részletezte, hogy hogyan is feledkezhetett meg a versenyirányítás Yuki Tsunodáról. A megszokott procedúra, miszerint a biztonsági autós fázis alatt a lekörözött pilóták visszavehetik körhátrányukat, és becsatlakozhatnak a mezőny végéhez, azonban ezúttal nem teljesen ment végbe. A Williams pilótapárosa ugyan a megszokottak szerint elment a mezőny éllovasai mellett, hogy elfoglalják a helyüket a sor végén, az AlphaTauri fiatal versenyzője viszont a negyedik Carlos Sainz és az ötödik Valtteri Bottas között kényszerült maradni. A verseny után az FIA kiállt amellett, hogy a rendszerben, illetve a versenyigazgatóság eljárásában nem történt semmilyen hiba, és a szokatlan szituációt az időmérő rendszer okozta. A magyarázat itt olvasható!
A holland sajtó bedobott egy minimum véleményes gumicsontot Max Verstappen és Sergio Perez csörtéje után: szerintük Perez direkt törte össze az autóját a monacói időmérőn, és Verstappen emiatt orrolt meg rá. Nehéz elképzelni, hogy ha ez valóban így történt, akkor azt a hollandok egészen mostanáig magukban tartották, és pont akkor hozakodnak elő vele, amikor Verstappen sokak szemében jóval kisebb lett a viselkedése miatt, mindenesetre kicsit körüljártuk ezt a pletykát, ez itt olvasható!
Megszólalt Mika Hakkinen is: a kétszeres vb-első arra figyelmeztette Verstappent, hogy mindig a csapat az első.
Ami Verstappent illeti, ő Lewis Hamiltonnal össze is ütközött a futam során, de szerinte azért, mert a brit nem is akart harcolni ellene. Hamilton egész másképp látta az esetet, kettejük véleménye itt hasonlítható össze!
Volt némi feszültség a Ferrarinál is, az olaszok Charles Leclerc-nek nem adták oda az értékes pluszpontokat Carlos Sainz révén, amire a monacói reagált kissé hevesen. Az esetet Mattia Binotto csapatfőnök magyarázta meg, nyilatkozata itt tekinthető meg!
Szintén a Ferrarihoz kötődik, hogy Lando Norris ütötte ki még a futam elején Leclerc-t, de nem érzi magát különosebben hibásnak az eset miatt: mint mondta, nem fog mindenkit elengedni.
Még mindig Brazília és csapatos belviszályok: az Alpine pilótái szombaton ütköztek, vasárnap pedig Esteban Ocon kapta egyértelműen utasításba, hogy el kell engednie Fernando Alonsót. A francia úgy értékelt, hogy neki nem kell megmondaniuk, hogy mit csináljon, a magyarázata itt olvasható. Alonso is megszólalt, de ő inkább arra fókuszált, hogy szerinte eddig Mexikóban teljesített idén a legjobban.
A végére pedig az Alfa Romeo maradt. A leintést követően kiderült, hogy az alakulat egyik tagja, aki nem vesz részt a kerékcserék folyamatában, a bokszutcai munkazónába tévedt, s ezzel olyan helyen tartózkodott, amely veszélyes volt a szintén a bokszba érkező Haas autója miatt. A felügyelők meghallgatták az Alfa képviselőjét és több szögből visszanézték az esetet, s végül 1000 eurós bírságot szabtak ki az istállóra a történtek miatt.