A Sao Pauló-i Nagydíj utolsó köreiben Charles Leclerc többször is arra kérte rádión a csapatát, hogy Carlos Sainz engedje el őt az egyéni világbajnoki második helyért zajló csatát szem előtt tartva. Ám ahogy a Red Bullnál Max Verstappen nem engedte el Sergio Perezt, komoly belső balhét kiváltva, a spanyol sem adta fel a dobogós helyezését, így a monacói maradt a negyedik pozícióban.
„Általában nem szoktam ilyesmit kérni, de nyilván beszéltünk erről a futam előtt” – nyilatkozta a futam után Leclerc, aki így pontegyenlőséggel áll Perezzel a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj előtt. „Ezért kértem rá őket. De valamilyen okból kifolyólag megváltozott a véleményünk erről. Még nem tudom ennek az okait, és remélhetőleg Abu Dhabiban elég gyorsak leszünk ahhoz, hogy megszerezzük a második helyet.”
Fontos különbség a két élcsapat esete között azonban, hogy míg a Red Bullnál többször is kérték rádión Verstappent, hogy adja át a helyet Pereznek, a Ferrarinál ez nem történt meg Sainz irányába. Mattia Binotto a versenyt követően magyarázatot adott minderre: a csapatvezető szerint egyfelől túl közel volt Leclerc-hez Fernando Alonso és Max Verstappen.
De ami igazán a pozíciók megtartása felé billentette a mérleg nyelvét, hogy Sainz vizsgálat alatt állt a Yuki Tsunodával történt furcsa – az FIA által később egy furcsa rendszerhibával magyarázott – biztonsági autós jelenetsor kapcsán, amikor a japánt a többi lekörözöttel ellentétben nem engedték el, hogy visszavegye a körét.
„Nyilvánvalóan trükkös lett volna megcserélni a két autót az utolsó egyenesben, Charles mögött ugyanis ott volt Fernando és Max, úgyhogy a helycsere trükkös és némileg még veszélyes is lett volna. De ennél is fontosabb, hogy tudtuk, hogy vizsgálat alatt vagyunk amiatt, ami a biztonsági autó mögött történt Tsunodával” – idézi a Scuderia csapatfőnökét a RaceFans.net szakportál.
„Addigra tisztázott minket a versenyirányítás, szóval eléggé kényelmes helyzetben voltunk, de azért amíg nem zárult le az ügy, necces lett volna, mert például egy öt másodperces büntetéssel Carlos több pozíciót is veszített volna. Szóval a konstruktőri bajnokság szempontjából jobb volt, hogy megtartottuk a pozíciókat és a távolságokat a pályán.”