Suzukát követően a rajongók egymás után adtak hangot nemtetszésüknek a közösségi médiában a Japán Nagydíjon történt versenyzést illetően. Nem értik, hogy a modern kori F1-ben hogyan lehetséges az, hogy a pilóták nem tudnak ilyen esős körülmények között versengeni egymással, a régi idők erős égi áldást kapott nagydíjaihoz képest. Sokan a Pirellit hibáztatták, és ezzel részben Sebastian Vettel is egyetértett.
„Rá voltunk kényszerítve az intermediate keverékek használatára, mivel az extrém esőgumik a kukába valók, bocsánat, de nem jók” – nyilatkozta Vettel a leintést követő hivatalos interjúk során. „Az egész mezőny a rossz típusú gumikon vezetett ma. Ezért mind felelősek vagyunk, de az intermediate-ek egyszerűen sokkal gyorsabbak az extrémeknél. Jelen esetben utóbbiak a körülményeket figyelembe megfelelőbbek lett volna, de olyan lassúak, hogy rá voltunk kényszerítve a másik keverék használatára” – utalt arra, hogy az intermediate gumikon sokkal jobb köridőket lehet autózni, még olyan extrém vizes körülmények között is, mint ami Suzukában volt.
Véleménye szerint pont ez volt az oka annak, hogy a versenyt piros zászlóval megállították. Úgy véli, ezeket a típusú gumikat használni már életveszélyes volt, viszont az extrém esőgumikkal meg nem lehetett volna megfelelően versengeni. „Mindenképp fejleszteni kell az extrém esőgumikon” – tette hozzá a végén a négyszeres F1-es világbajnok. Megszólalásával a frissen megkoronázott kétszeres F1-es bajnok, Max Verstappen is egyetért: „Nem akartam ebbe belemenni, de szerintem mindenképp jobb extrém esőgumikra lenne szükségünk” – nyilatkozta a holland a sajtó munkatársainak a futam után.
A Red Bull-os szintén felhívta a figyelmet arra, hogy a száguldó cirkusz ’90-es, 2000-es éveinek esős versenyein sokkal több vízmennyiség mellett is komoly versenyzés zajlott minden pályán. Azért, hogy ez most szintén így legyen, Verstappen hajlandó akár további teszteken vezetni a Pirelli számára: „Boldogan részt veszek néhány tesztnapon, hogy kipróbáljak különböző gumikat, mivel jobb extrém esőgumikra van szükség. A jelenlegi egyszerűen túl lassú és nem is szorít ki elég vizet a pályáról menet közben” – közölte. Hozzátette, 20 évvel ezelőtt teljesen jól működött ez a típusú keverék, így muszáj megoldást találniuk. „Ez nem kritika, nagyon boldogan segítek nekik.”
A Pirelli Motorsport igazgatója, Mario Isola azonban nem ért velük egyet. Szerinte a fő problémát az okozza, hogy igazából nincs elég tesztlehetőség arra jelenleg, hogy igazán esős körülmények között fejleszthessenek, gyakorolhassanak. „Egy fajta extrém esőgumink és intermediate keverékünk van. Ezeknek mindenhol, 22 különböző versenypályán kell működniük” – emelte ki. „Őszintén szólva nincs is igazán lehetőségünk tesztelni ezeket a gumikat. Együttműködünk az FIA-val és a csapatokkal, de mivel nincs meg a kellő opciónk arra, hogy teszteljünk, nincs esélyünk a fejlesztésre sem.”
Mario Isola megjegyezte továbbá, hogy idén a szezon előtti tesztek során Barcelonában hiába vizezték fel a pályát, az extrém esőgumikat az istállók szinte igénybe se vették. „Ha visszaemlékezünk Barcelonára, az idény előtti tesztekre, akkor hiába volt nedves a pálya fél napig, az extrémek elő sem kerültek” – utalt arra, hogy a csapatok túlságosan is a teljesítményük próbálgatásával voltak elfoglalva, mintsem az esőgumikkal. „Csakis az intermediate-ekre fókuszáltak” – szúrt oda ezzel jelezve azt, hiába volt adott a lehetőség, az extrémek használatba sem kerültek, így nem is kaptak igazi visszajelzést a keverékkel kapcsolatban.