DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Herta: Nem akarok kivételként megérkezni

Az amerikai versenyző megérti az FIA álláspontját, ugyanakkor szerinte az IndyCart alulértékelik a szuperlicenszpontok szempontjából. Ennek ellenére sem tett még le az F1-ről.

Az előző hetekben sokáig témát szolgáltatott, hogy a Red Bull abban az esetben engedné el Pierre Gaslyt az Alpine-hoz, ha meg tudnák szerezni Colton Hertát az AlphaTaurihoz. Ennek fő akadálya az volt, hogy az amerikai nem rendelkezett a Formula-1-es induláshoz szükséges szuperlicenszpontokkal, s egy idő után egyértelművé vált, hogy az FIA sem hajlandó különengedélyt adni az IndyCar-versenyzőnek. Bár Gasly „átadására” így is lehet esély egy Nyck de Vriesszel kötött megállapodás esetén, Herta érkezése viszont lekerült az asztalról – maga a pilóta pedig abszolút elfogadja a Nemzetközi Automobil Szövetség döntését:

„Megértem az FIA álláspontját. Csak úgy érzem, hogy az IndyCar alul van értékelve a szuperlicensz-pontrendszerben. De megértem az álláspontjukat a jelenlegi struktúra mellett. És nem is akarok ’kivételként’ megérkezni” – nyilatkozta Herta a Motorsportnak, hozzátéve: „Végső soron ez az FIA döntése. Nagyban hallgatnak a csapatokra, de az FIA dönt a szuperlicencről. Nem akarják felbosszantani az összes csapatvezetőt és jelenlegi gyártót csak azért, hogy befogadjanak még egy embert. Ez egy nagy puzzle sok mozgó részlettel.”

herta-2022-indycar-1



Amikor arról kérdezték, hogy felmerült-e, hogy úgy szerezze meg a hiányzó pontokat, hogy télen elindul a Formula Regional ázsiai sorozatában, valamint részt vesz néhány F1-es szabadedzésen, így felelt Herta: „Azt hiszem, lehetséges lett volna ilyesmi, de úgy érzem, nem kellene utánpótlás-szériában versenyeznem, miután már négy éve profi versenyző vagyok. Úgyhogy nem igazán fontolgattam. Zak Brown azt mondta, szívesen szerepeltetne F1-es szabadedzésen, de nem akarna egy McLarenbe ültetni, ha az AlphaTaurival lesz szerződésem, hiszen akkor a saját csapata ellen dolgozna. Értékelem Zak erőfeszítéseit, nagyszerűen bánt velem. Rengeteg dolog szerepelt a hírekben, de mindig nyílt volt velem és remek vele dolgozni.”

Az amerikai pilóta mindezek ellenére sem tett le még arról, hogy egyszer a Formula-1-be jusson: éppen De Vries példája esete bizonyítja, hogy akár 26 évesen is felkeltheti még az F1-es csapatok érdeklődését. Emellett még az az opció sincs teljesen kizárva, hogy jelenlegi IndyCar-alakulatával, az Andretti Autosporttal együtt érkezzen meg a száguldó cirkuszba: „A következő években lehet lehetősége Andrettiéknek venni egy csapatot. Talán valaki eladná. Ha érkezik egy új motorgyártó és a csapattulajdonosnak van lehetősége eladásra, akkor talán másképp nézik a dolgokat.”

Persze ettől függetlenül szüksége lenne a szuperlicenszpontokra Hertának, márpedig Andrettiék színeiben az utóbbi években ritkán értek oda versenyzők az IndyCar élmezőnyébe a végelszámolásnál: idén például ő és Alexander Rossi a kilencedik-tizedik helyeken zártak. Az amerikai ugyanakkor bízik benne, hogy versenyzőként is fejlődik még, valamint a csapatával is képes lehet erősebben szerepelni:

„Nehéz minden hétvégéből kihozni a maximumot, pedig ezt kell tenni, csak jönnek a motorcserés büntetések vagy épp a beállítás nem tökéletes. Ezeken mind úrrá kell lenni és minden téren a maximumot kihozni. Ha győztes autót kapsz, meg kell ragadnod az esélyt és nyerned kell” – fogalmazott Herta. Hozzátette: ha mégsem kerül soha az F1-be, azzal is boldog lesz, ha még további két évtizedet lehúzhat az IndyCarban, emellett pedig a hosszútávú sportautózás is mozgatja a fantáziáját, szívesen elindulna egyszer például a Le Mans-i 24 óráson is.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: