DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Brundle: A rajtbüntetések rosszat tesznek az F1-nek

Nem ért egyet a jelenlegi szankciós rendszerrel a motorelemek cseréjét illetően Martin Brundle. A korábbi F1-es pilóta szerint változásra van szükség, mert így a nézőket is összezavarják.

Kilenc pilótát is megbüntettek az Olasz Nagydíj időmérő edzése után, főként az erőforrások egyes egységeinek cseréje miatt, hiszen többen is átlépték az erre vonatkozó limitet. A hátra sorolások miatt elég nagy zűrzavar alakult ki a rajtrács körül, az ugyanis csak szombaton este kezdett kirajzolódni, milyen sorrend alakul majd ki vasárnapra. Ez már nem először fordult elő, most azonban elég nagy visszhangja volt az esetnek, nemrégiben például a Sky Sports szakértőjeként dolgozó Martin Brundle akadt ki emiatt.

„Mivel többen is az alkatrészek cseréje mellett döntöttek, és egyéb szabálytalanságok is történtek, így három versenyen belül már másodszorra fordul elő, hogy a rajtrács távolról sem a kvalifikációs sorrendet tükrözte. Ez egy elfogadhatatlan helyzet, mert amikor a rajongók a pálya mellett fordulnak állnak, vagy bekapcsolják a televíziójukat az időmérő edzés alatt, akkor joggal várhatják el, hogy a verseny rajtrácsának kialakulását látják. Ehelyett több órán keresztül vártuk azt a kínos és bonyolult folyamatot, hogy kiderüljön hogyan alkalmazták a büntetéseket” – értékelt a csatorna hivatalos oldalán Brundle.



Az egykori Formula-1-es versenyző szerint változtatni kellene a szabályokon, ezért néhány megoldást is javasolt ennek érdekében.

„Itt megoldásokra van szükség, mert ez rossz fényt vet az F1-re. Az eredeti koncepcióra azért volt szükség, hogy a csapatok ne pazarolják el az erőforrásokat és az egyéb berendezéseket az autóban. A lehetőségek között szerepelhetne, hogy egyszerűen minden versenyzőnek több erőforrást adnak szezononként, versenyen belüli büntetést alkalmaznak, például áthajtásos formában, esetleg a csapatoknak megfelelő fájdalmat okoznak pénzügyileg vagy bajnoki pontokban, ahelyett, hogy a versenyzőknek kellene viselniük a terhet önhibájukon kívül” – folytatta a szakértő.

Brundle úgy látja, hamarosan cselekedni kell, mert a versenyek növekvő száma csak még nagyobb gondokat eredményezhet ebből a szempontból. „A következő szezonban 24 futam és három vagy hat sprintverseny lesz, az F1-nek egyértelműen rendbe kell tennie az erőforrások helyzetét, és a sportszabályzatot. A sportág több milliárd dolláros világában nevetségesnek tűnik, hogy a csapatok látszólag motorhiánnyal küzdenek, ami természetesen nem így van. Emlékszem, amikor a 80-as és 90-es években versenyeztem, nagyjából minden nap kaptunk egy új motort. A topcsapatoknak 60 motorjuk volt vagy építés alatt, vagy használatban, de ez természetesen nem volt már elfogadható” – tette hozzá. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: