Nagyon úgy tűnik, hogy Monzában ismét komoly munkát igényel majd a Formula-1-es nagydíj rajtfelállásának összeállítása, ugyanis a folyamatosan érkező hírek alapján Spához hasonlóan újfent rengeteg versenyző autójába szerelnek be új motorkomponenst. Nem meglepő persze, hogy a csapatok inkább az Olasz Nagydíjon vállalják be a hátrasorolást, elvégre a hosszú egyenesekkel tarkított pályán könnyebb előzni és törni, mint mondjuk a soron következő Suzukában vagy Szingapúrban.
Az már csütörtökön eldőlt, hogy Lewis Hamilton Mercedesébe beszerelik a negyedik erőforrást, így a hétszeres világbajnok a rajtrács végére sorolódik vasárnap. Az sem váratlan, hogy az ilyen téren legszerencsétlenebbül járó Valtteri Bottas is benyel egy büntetést a hétvégén: jelen állás szerint ő „csak” 15 rajthelyes büntetést kap majd, mivel három motorkomponenst cserélnek az Alfa Romeójában.
Ami viszont a verseny végkimenetele miatt a legfontosabb, hogy a friss hírek szerint a Red Bull pilótái is érintettek lesznek. Az Auto Motor und Sport és a RacingNews365.com szaklapok egybehangzó értesülései szerint Max Verstappen egy új belsőégésű motort kap Monzában – de csak azt, így a vb-éllovas megússza öt rajthelyes hátrasorolással, ellentétben a belgiumi mezőny végi startjával. A csapattárs Sergio Pereznek szintén csak a belsőégésű motorját cserélték egyelőre újra, ám mivel neki ez az első túllépése az adott alkatrészből, ez tízhelyes hátrasorolást jelent a mexikói esetében.
De hogy ne csak a Red Bull induljon hátrányból: a Ferrarinál Carlos Sainz kap új MGU-K-t és akkumulátort a motor mellé, valamint a váltóból is átlépi a már megengedett limitet, így a spanyol 15 plusz 10 rajthelyes büntetésnél jár. Ezzel igencsak megnőtt az esélye annak, hogy az időmérő eredményétől függetlenül Charles Leclerc indulhasson a pole-pozícióból vasárnap. Fontos kiemelni, hogy a rajtrács végére sorolt pilóták között a kvalifikáción elért helyezésük rangsorol majd, így számukra is lesz némi tétje a szombati időmérőnek.
Továbbá büntetés vár még Mick Schumacherre is váltócsere miatt, sőt egyes források szerint Kevin Magnussenre szintén, így akár mindkét Haas hátrébb kerülhet a rajtrácson a kvalifikációs eredményüknél.
Végezetül pedig Yuki Tsunoda is kap egy tízhelyes rajtbüntetést, ám ő teljesen más okból: Zandvoortban a biztonsági öve meglazítása miatt megkapta idei ötödik megrovását, és mivel ebből négy vezetéssel kapcsolatos szankció volt, a szabályok értelmében automatikus tíz rajthelyes hátrasorolást jelent a japán számára – ezt immár az FIA is hivatalosan megerősítette. Viszont ezt kihasználva az AlphaTauri is kicserélte a hajtásláncot, így Tsunoda is megy majd a mezőny végére.