DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hamilton a mezőny végéről indul Monzában

A megerősített hírek szerint Lewis Hamilton megkapja idei negyedik erőforrásegységét, ami rajtbüntetést jelent számára az Olasz Nagydíjon. Valtteri Bottast pedig már idén harmadszor sorolják hátra motorcsere miatt.

Lewis Hamilton a szezon során megbízható Mercedes-motorral eddig kimaradt a rajtbüntetésekből, de épp a tömeges motorcsere helyszínén, Spában megsérült erőforrása, mikor Fernando Alonsóval ütközött. A Mercedes szerint a motor 45 G erejű ütést kapott, ezért a brixworthi-i bázisra küldték kivizsgálásra. A kezdeti eredmények alapján a csapat nem használhatja fel újra az említett egységet, ezért Monzában, amely előzési szempontból optimális a motorcserére és büntetés bevállalására, Hamilton megkapja a negyedik erőforrást az Autosport lap beszámolója szerint.

A teljes csere mezőny végi rajtbüntetést ér a brit versenyző számára. Ha a csapatnak sikerült megmentenie a Belgiumban megsérült motor egyes komponenseit, Hamilton szabadedzéseken használhatja őket.

Frissítve: Röviddel a sajtóhír megjelenése után a Mercedes megerősítette, Lewis Hamilton szezonja negyedik erőforrását kapja meg a hétvégén, ezért rajtbüntetés vár rá a vasárnapi futamon.



Eközben Valtteri Bottas szezonja harmadik motorcsere miatti hátrasorolására számíthat az Olasz Nagydíjon – írja ugyancsak az Autosport. Az Alfa Romeo finnje már az Osztrák Nagydíjon kifogyott a szabadon felhasználható erőforráselemekből, teljes motorcsere miatt a mezőny végére küldték, a Belga Nagydíjon pedig újabb három komponens behelyezése miatt 15 pozíciós rajtbüntetést kapott. (Ennek köszönhetően ő indulhatott a számos büntetett versenyző közül a legelőrébbről.)

A cserék ellenére azonban a Holland Nagydíjról motorhiba miatt esett ki, kiváltva a futam végi biztonsági autós periódust, ezért ismételten motorcsere vár rá: újabb három komponenst szerelnek az Alfa Romeóba, ami újfent egy 15 helyes rajtbüntetést érdemel. Belsőégésű motorból már a hatodik, turbóból és MGU-H-ból pedig a hetedik példány kerül az autóba, amely a mezőnyből a leggyorsabban fogyasztja a motorkomponenseket.

Bottasnak még két régebbi, felhasználható erőforrása van tartalékban, de az Alfa Romeo nem akarja kockáztatni, hogy Szingapúrban vagy Japánban kelljen cserélnie, ahol nehéz az előzés. Monza ideális helyszín a felzárkózásra – ahogy tavaly épp Bottas bizonyította, aki az időmérő és sprintfutam leggyorsabbjaként motorcsere után egészen a harmadik helyig jött előre.

A szaklap szerint lehetséges, hogy Sergio Perez autójában is motort cserélnek, és a Red Bull-os megkapja negyedik erőforrását – hasonlóan Max Verstappenhez, aki már Spában vállalta a motorcserét, a hátrasorolás ellenére pedig győzni tudott.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: