A hétszeres világbajnok az emlékezetes 2016-os Spanyol Nagydíj óta most esett ki először egy verseny első körében, akkor – ki ne emlékezne – csapattársával, Nico Rosberggel akadtak össze, s mind a ketten a kavicságyban kötöttek ki.
Ezúttal Spában kényszerült feladni a versenyt már az első körben, miután Fernando Alonsóval akadtak össze a Kemmel egyenes végén, a brit pedig egy hatalmas repülés után óriási erővel csapódott vissza az aszfaltra. Elsőre nem tűnt ennyire vészesnek, de a Mercedes főstratégája most elárulta, mekkora erőhatás is érte a hétszeres világbajnokot.
„Nagy ütés érte Lewist, egészen pontosan egy 45G-s erőhatást rögzítettek a műszerek, ami függőleges behatás esetén kifejezetten magasnak számít. Rendben lesz és természetesen Zandvoortban ismét harcolni fog, elsősorban önmagáért, mert őt is frusztrálják a történtek” – idézi a GP Fans James Vowlest. Összehasonlításképpen Romain Grosjeant a 2020-as Bahreini Nagydíjon 67G-s erőhatás érte, mikor átszakította a szalagkorlátot.
„Rengeteg fotó és videó kering az interneten, melyeken jól látszik, mennyire magasra repült az autó és milyen szögben csapódott be” – folytatta a szakember. A Mercedes az esetet követően hamarosan arra kérte Hamiltont, hogy álljon félre, mivel az erőforrás is megsérülhetett a földet éréskor.
„Amit szinte azonnal láttunk, az az, hogy szivárognak a hűtőfolyadékok, ez jól látszik Alonso fedélzeti kamerás felvételein is, aki pont szembe kapta a cuccot. Ezt követően a hőmérséklet hamar emelkedni kezdett az autó minden pontján, így ez volt az elsődleges indok, ami miatt megállítottuk őt. Néhány napba beletelik, mire átvizsgáljuk a teljes erőforrást, a felfüggesztéselemeket és a váltót is, hogy pontosan tudjuk, mikre lesz szükségünk Zandvoortban.”
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!