Az egész szezonban a Red Bull erősségének számított az egyenesbeli tempó, a Belga Nagydíjon azonban az eddigieknél is jobban megnyilvánult fölényük ezen a téren a riválisokhoz képest. Max Verstappen a DRS segítségével könnyedén kerülte ki az autókat az egyenesekben, a különbség nyilvánvaló volt a lassan felzárkózó Ferrarihoz képest.
Rövidesen, jövő hétvégén következik a Ferrari hazai versenye, az Olasz Nagydíj, amelyet a két futam időbeli közelsége miatt együtt szoktak emlegetni Spával, mint végsebesség-hangsúlyos pályák. A Ferrari az eltérő beállítások miatt mégsem tart attól, hogy Monzában gondjaik lesznek az egyenesekben.
„Monzát tekintve nem aggódunk, mert itt Spában is volt egy könnyebb hátsó szárnyunk, csak nem használtuk, mivel úgy gondoltuk, nem a megfelelő választás” – idézi Mattia Binotto csapatfőnököt az Autosport. „Tekintetbe véve a vasárnapi gumikopást és magasabb hőmérsékletet, aggasztóbb számomra, hogy a Red Bull képes volt alacsonyabb leszorítóerővel menni, de még így is nagy sebességet produkált a leszorítóerő-hangsúlyos középső szektorban. Mind az alacsony légellenállás, mind a nagy leszorítóerő megvan náluk egyszerre.”
„Monzában egyértelműen más típusú szárnyat használunk, alacsonyabb légellenállással, ezért maga a sebesség nem lesz probléma. De újra mondom, a következő futamokra nézve inkább aggasztóbb az általános teljesítmény, melyet a Red Bull produkált” – beszélt arról, hogy nem az egyenesben, inkább a leszorítóerőt igénylő kanyarokban lehetnek gondjaik a hazai pályán.
Az említett alacsonyabb légellenállású szárnyat a Ferrari egyébként csak a szabadedzésen próbálta ki egyik autóval. A Scuderia Charles Leclerc rajtbüntetése miatt gondolkodott úgy Spában, hogy az eredetileg tervezettnél nagyobb leszorítóerejű beállítást alkalmaz. A logika az volt, hogy Leclerc tiszta levegőben, a középső szektor kanyarjaiban nagyobb időkülönbséget tudjon ledolgozni a felzárkózás közben.
Ott volt még a Belga Nagydíjtól bevezetett technikai direktíva, amely miatt a csapatoknak kompromisszumokat kellett kötnie, például az Eau Rouge-ban, ahol felmerül a padlólemez aszfalthoz verődésének kockázata. Binotto szerint azonban ez a tényező nem volt jelentős.
„Nem tudom, milyen hatással volt a többi csapatra, de a Ferrari esetében a hatás teljesen elhanyagolható volt. Nem ez a válasz a hiányzó teljesítményünkre. Az ilyen típusú pályákon nagy hatékonyságra van szükség, mind aerodinamika, mind erőforrás tekintetében. Úgy gondolom, a Red Bullnak egyszerűen jobb csomagja volt ebből a szempontból. Ezen felül a gumikezelésük is jobb volt. De semmi köze nem volt a talajhoz verődéshez, nem ez volt a magyarázat. Meg kell vizsgálnunk a különböző okokat, hogy javítani tudjunk” – cáfolta Binotto, hogy a technikai direktíva gyakorolt rosszabb hatást a Ferrarira, mint a Red Bullra.