Minden korábbinál drámaibb mértéket öltött a Formula-1-es autók pattogása Bakuban, a hosszú célegyenesben. Több versenyző is hátfájdalomra panaszkodott, a legfájdalmasabb versenye pedig valószínűleg Lewis Hamiltonnak volt, aki attól tartott, elveszti az irányítást az autó felett és falnak csapódik. Pierre Gasly is rámutatott, hosszabb távon komoly mozgásszervi problémát okozhat a delfinezés.
„Az autó néha magától mozgott, mert a kormánymű is rázkódik. A tükrök is pokolian mozogtak, nagyon rossz volt a vezethetőség. Nem hiszem, hogy meg lehet oldani az év végéig, remélhetőleg jövőre sikerül” – jellemezte a pattogást Gasly a vasárnapi futam után a médiának. „Ez nem egészséges, ez teljesen biztos. Gyógytornám volt minden edzés előtt és után, annyira szenvednek a porckorongjaim miatta. Szó szerint nincsen felfüggesztésünk, az ütés ereje végigmegy a gerincen.”
A csapatok a futóműbeállítás változtatásával csökkenthetnék a pattogás mértékét, de ez olyan köridőcsökkenéssel járna, amit senki sem akar bevállalni: még Gasly is bevallja, nem cserélné le a gyorsaságot kényelemre. Ahelyett úgy gondolja, a Formula-1 és FIA vezetésének feladata lenne szabályalkotással védeni a versenyzők egészségét.
„A csapat meg szokott kérdezni engem, kössünk kompromisszumot a beállításban? Én pedig az egészségem veszélyeztetem a teljesítményért cserébe. És bármikor megtenném, mert versenyző vagyok, akinek célja a lehető leggyorsabb autó. Viszont nem hiszem, hogy az FIA-nak sarokba kellene szorítania minket, ahol kénytelenek vagyunk egészség és teljesítmény között választani.”
„Ez a trükkös része. A dolog egyértelműen nem fenntartható. Erről beszéltünk már a versenyzői eligazításon, gyakorlatilag figyelmeztettük őket erre a problémára, és arra kértük őket, találjanak megoldást, mentsenek meg minket attól, hogy 30 évesen bottal kelljen járnunk” – mondta az Azerbajdzsánban idei legjobb eredményét, az ötödik helyet elérő Gasly.