Már hetek óta megy a zúgolódás a Mercedes-motort használó csapatok körében, hogy vajon a Ferrari és a Haas szabályosan működnek-e együtt, vagy a költségsapkát kijátszva, kölcsönös előnyöket felvonultató különleges együttműködés áll-e a háttérben. A Scuderia szárnyal, az első három futamon két győzelem és három további dobogós helyezés, a Haas pedig látványosan előrelépett.
Amikor 2020-ban kigurult a tesztekre a „rózsaszín Mercedes”, mindenki azonnal támadni kezdte a Racing Pointot, amiért lemásolta szinte tökéletesen az egy évvel korábbi Mercedes modellt és részben sikerült is bizonyítani, hogy tiltott együttműködés kellett, hogy a háttérben álljon. A RP kapott némi pontlevonást, de valójában nagyon olcsón megúszták a balhét, a Mercedest nem büntették.
Most az a hír járja, hogy túl szoros lehet az együttműködés a Haas és Mattia Binottóék csapata között, ezt pedig több istálló is nehezményezi. A német sajtó, egészen pontosan az Auto Motor und Sport információi szerint három istálló kérelmezte az FIA-nál, hogy vizsgálják meg tüzetesebben a Ferrarit, illetve a Haast, hogy nem történt-e a háttérben valami szabálytalanság.
Az AMuS elképzelései szerint a három zúgolódó istálló abból a négyből kerülhetett ki, amelyik korábban is felemelte már szavát a Haas hirtelen formajavulását látván: a McLaren, a Mercedes, az Aston Martin és az Alpine nyilvánította ki korábban is már nemtetszését. Várható volt, hogy a riválisok nehezen viselik, hogy a Ferrari-motoros csapatok ekkorát léptek előre, úgy tűnik, most a tettek mezejére léptek.
Ennek is van már előzménye, 2016-ban, a Haas érkezésekor rögtön igen szoros szálak fűzték a Ferrarihoz, a lehető legtöbb alkatrészt a vörösöktől vásárolták meg, ám a vizsgálat akkor arra az eredményre jutott, hogy az együttműködés valóban nagyon szoros, de tökéletesen megfelel a szabályoknak.
A mostani panasz egyik alapját az képezi, hogy a teljes 2021-es szezont az idei autó tervezésére szánta a Haas, a tavalyi modellhez semmit nem fejlesztettek, így pont nélkül maradt. A munka azonban beérett és a rengeteg szélcsatornás tesztelés eredményét megoszthatták titokban a Ferrarival, amely így kicsit sem nulláról kezdte saját fejlesztéseit. Az adatok átadása elméletileg tilos, de a modern világban nem okozna túl nagy nehézséget ezt titokban megoldani.