Óriási erejű balesetet szenvedett a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésén Mick Schumacher: bár az orvosi központban nem találtak nála sérülést, elővigyázatosságból azért kórházba szállították, ahonnan már szombat éjszaka ki is engedték. Vasárnap a paddockba is visszatért a német, ám addigra a Haas már bejelentette, hogy csak egy autóval vesz részt a futamon. Pedig Schumacher riportereknek – köztük a Formula.hu helyszíni tudósítójának is – elmondta, hogy fizikailag rendben érezte magát, a visszalépés mögött inkább az autó tartalék alkatrészeivel kapcsolatos megfontolás állt:
„Igen, egyértelműen készen állnék a versenyzésre” – jelentette ki még a vasárnapi viadal előtt a fiatal pilóta. „Ez egyszerűen az autó alkatrészeinek menedzseléséről szól, hogy biztosan versenyezni tudjunk Melbourne-ben. A második futamnál tartunk, ilyenkor általában nehéz a dolgunk a pótalkatrészekkel.”
Ugyanezt az indokot ismételte meg később Günther Steiner csapatfőnök is: „Lehet, hogy átdolgozzuk az egész éjszakát, aztán reggel észreveszed, hogy mindent nagy sietségben csináltál. A végén pedig lehet, hogy nem lett volna alkatrészünk Ausztráliára, és akkor nem tudtunk volna versenyezni ott, pedig jobb helyzetben lettünk volna. Ennek nem láttam értelmét.”
Schumacher egyébként magát a balesetet is felidézte, valamint azt is elmondta, hogy a becsapódás utáni másodpercekben csupán azért nem igazán mozdult meg, mert még próbálta fejben összerakni a történteket:
„Százszázalékosan rendben voltam. Főként frusztrált voltam és ideges a történtek miatt, átfutottam, mi is zajlott le és mit csinálhattam volna jobban. Aztán persze megérkeztek a marsallok és az orvosok, hogy minden rendben van-e. Nagy baleset volt. Ahogy hallottam, 270 km/h körüli tempóval találtam el a falat Azt hiszem, egy közúti autóban ez nem mutatott volna jól. De szerencsére manapság annyira biztonságosak az F1-es gépek, hogy minden probléma nélkül itt állhatok most. Mondjuk úgy, hogy amint elment az autó hátulja, tudtam, mi fog történni, így fel tudtam rá készülni.”
A Haas versenyzője arra is rámutatott, hogy a 2022-es F1-es autók sokkal könnyebben érnek le az olyan magas rázóköveken, amely az ő balesetét is kiváltotta – és amely miatt Esteban Ocon is majdnem pórul járt a kvalifikáción.