Pénteken újabb kétszer négyórás etappal folytatódott a Formula-1 hivatalos előszezoni tesztje Bahreinben. Túlzás lenne azonban állítani, hogy minden zökkenőmentesen ment volna, sőt talán ez volt a tesztidőszak eddigi legproblémásabb napja: gyakorlatilag a mezőny fele problémákba ütközött. A McLaren például rögtön abba, hogy Daniel Ricciardo még ma sem érezte jól magát, így ismételten Lando Norris teljesítette az egész napot.
A legrosszabbul kétségtelenül a Williams járt: Nicholas Latifi alatt a második órában kigyulladt az autó egy fékhiba miatt, a nap első piros zászlós megszakítását kiváltva – ez pedig olyannyira súlyosnak bizonyult, hogy a grove-i alakulat már nem is tudott pályára gurulni pénteken. Később Sebastian Vettel is kénytelen volt leparkolni az autóját a bokszból kijövet, ám ő félre tudott állni, míg a délelőtti körözésnek Valtteri Bottas megálló Alfa Romeója vetett idejekorán véget.
Közeledve a kora estéhez, a délelőtti felvonás során még a leggyorsabbnak bizonyuló Esteban Oconnak adódtak gondjai a rózsaszínbe borult Alpine-nal, majd nem sokkal később Norris növelte négyre a valódi (kétszer az FIA tesztjelleggel is ilyen jelzést küldött ki) piros zászlók számát azzal, hogy a bokszutca kijárata után nem sokkal leparkolta az MCL36-osát. A McLaren egyébként nem is tagadta, hogy váratlan fékproblémákkal szembesültek Bahreinben, és egyenesen Wokingból várják az új alkatrészeket, így versenyt futnak az idővel.
Ami a köridőket illeti: a legjobb eredményt Carlos Sainz érte el 1:33,532-es körrel, így a Ferrari lett az első csapat, amely az előszezon során két napot is az élen zárt. Mögötte a spanyolhoz hasonlóan a nap hajrájában gyorsuló Max Verstappen lett a második a Red Bull-lal – a két egykori csapattárs egyébként egy kisebb csatába is bonyolódott az utolsó órában a célegyenesben, amely újabb arra utaló jel volt, hogy a 2022-es autókkal valóban könnyebb lett egymás követése. A képzeletbeli dobogó alsó fokára Lance Stroll fért fel az Aston Martinnal: mindhárman a C4-es abroncson teljesítették a legjobbjukat.
A radikális, „oldaldoboztalan” Mercedes versenyzői közül Lewis Hamilton az ötödik, George Russell a 13. legjobb időt jegyezte pénteken: előbbi a legpuhább, C5-ös gumikeveréken érte el a legjobbját. Érdemes kiemelni, hogy a felvételek alapján a W13-as is azon autók közé tartozik, amely továbbra is komolyan küzd a delfinezésnek nevezett jelenséggel nagy tempónál.
Ugyanez volt elmondható a Haasról is például, de velük kapcsolatban sokkal fontosabb, hogy a délutáni-esti szakasz során bő egy év kihagyás után újra F1-es autóba ült Kevin Magnussen: a dán nem is szerepelt rosszul, hiszen a kilencedik helyet csípte el. Az amerikai csapat egyébként „túlórázhatott” a tesztnap hivatalos vége után: ebbe mentek bele a csapatok a Haas késő felszerelése miatt, bár Günther Steiner csapatvezető jobban örült volna, ha vasárnap kapnak inkább plusz órákat.
Ami a csütörtöki leggyorsabb AlphaTaurit illeti: ezúttal Yuki Tsunoda ült a volánnál, a japán pedig tizedik lett. Egy teszten persze sokkal fontosabb az eredménytáblázatnál az, hogy ki hány kört teljesített, ebben pedig élen járt Tsunoda, aki 120 körig jutott: ezzel „egyéniben” és „csapatban” is elhozta az első helyet a „kisbikáknak” ebben az összevetésben. De nem sokkal maradt el az AlphaTauritól az Aston Martin 116, a Mercedes és a Ferrari pedig egyaránt 114 megtett körrel, valamint az Alpine sem a 111-gyel. A legkevesebbet a nyilvánvalóan rengeteg időt veszítő Williams mellett a Haas és a McLaren körözött: ők 62-nél, illetve 60-nál álltak meg.
FRISSÍTÉS: Magnussen alaposan kihasználta a Haas plusz egy óráját, ugyanis 1.33,2-es idővel a nap legjobb körét futotta meg.
A második bahreini tesztnap végeredménye:
No. | Pilóta | Csapat | Köridő | Gumi | Körszám |
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1m33.532 | C4 | 60 |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1m34.011 | C4 | 86 |
3. | Lance Stroll | Aston Martin | 1m34.064 | C4 | 70 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m34.141 | C5 | 47 |
5. | Esteban Ocon | Alpine | 1m34.276 | C4 | 111 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | 1m34.366 | C3 | 54 |
7. | Lando Norris | McLaren | 1m34.609 | C3 | 60 |
8. | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1m36.020 | C3 | 46 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | 1m36.505 | C3 | 39 |
10. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1m36.802 | C3 | 120 |
11. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1m36.987 | C2 | 25 |
12. | Mick Schumacher | Haas | 1m37.846 | C2 | 23 |
13. | George Russell | Mercedes | 1m38.585 | C2 proto | 67 |
14. | Nicholas Latifi | Williams | 1m39.845 | C2 proto | 12 |
15. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 1m41.805 | C2 proto | 48 |