DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Teljesen átterveztük a Renault-motort és eddig pozitív az elmozdulás”

Az Alpine a barcelonai tesztnapokon nem teljesített valami kimagaslóan, az erőforrást például egy pillanatig sem tekerték fel igazán. De bőven akadtak biztató jelek Alonsóéknál.

A tavalyi évet teljes egészében feláldozta a Renault alapjain létrejött Alpine istálló, hogy minden erőforrással a 2022-es versenyautó fejlesztésére összpontosíthassanak a franciák. Egyelőre nem tűnik úgy, hogy sikerült megváltani a világot, de a gárda sportigazgatója szerint már akadnak pozitív jelek, hogy jó úton járnak.

Fernando Alonso 127 kört tett meg az első tesztnapon, ami Barcelonában közel két teljes versenytávnak felelt meg. Ez annak fényében, milyen radikálisan megváltoztatták az erőforrást az idei évre, kifejezetten jó jel, a pilóták pedig eddig nem panaszkodtak rá.

„Nem kellett különösebben beszélgetnünk eddig az új motorról, ami önmagában is elég pozitívum. Pedig ez az erőforrás teljesen különbözik attól, mint amit korábban Viry-ben bármikor is megalkottunk” – idézi a Motorsport.com holland platformja Alan Permane-t.

Az Alpine-főnök szerint eddig semmi probléma nem akadt az áttervezett motorral


„Ez a mostani motor jelentősen komplexebb egység lett, de ennek ellenére keskenyebb, mint elődje. A teljes áttervezés ellenére mégis gond nélkül behelyeztük az autóba és kigurultunk vele a pályára, ahol problémamentesen teljesítette a tesztnapokat, már ez is egy siker.”

„A versenyzőknek sem akadt különösebb panaszuk rá, a turbólyukról beszéltek, de ezt később, a beállítások módosításával máris orvosolni tudtuk. Azt azért hozzá kell tennem, hogy még egyetlen kört sem tettünk meg az új erőforrással úgy, hogy teljesen feltekertük volna. Még nem lőttük be az időmérős és a versenyen használandó üzemmódot sem, bár már lassan közelítjük az ideális beállításokat” – tette hozzá Permane.

Az Alpine annyiban van hátrányban a többi istállóhoz képest, hogy egyedüli gárdaként használ Renault-motort, miközben a rivális gyártók mind több istállónál hasonlíthatják össze az erőforrások adatait. A Honda két, a Ferrari három, a Mercedes pedig négy csapatnak szállít motorokat, így jóval több adatot tudnak gyűjteni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: