A jelenlegi tervek szerint még nyolc futam van hátra a 2021-es Formula-1-es idényből, s egy komoly akadály elhárult a menetrend zavartalan lebonyolítása elől azzal, hogy Törökország lekerült a vörös zónás listáról a briteknél. Persze a folyamatosan változó koronavírus-helyzet még beleszólhat az idei szezonba, a háttérben viszont már alakul a 2022-es F1-es versenynaptár is.
Olyannyira, hogy az általában jól értesült RaceFans.net szaklap már egy konkrét tervezetet is közzétett – ami persze még távolról sem tekinthető hivatalosnak, de vélhetően valami ehhez nagyon hasonlót jelenthetnek majd be a következő hetekben. E szerint a 2022-es évad már ténylegesen 23 fordulóból állhat, s két tesztet – a hírek szerint Barcelonában és Bahreinben is ismerkedni fog a mezőny az új autókkal – követően újfent Bahreinben rendezik majd az idénynyitót március 20-án.
Ezt egyből követi az idén decemberben debütáló, de év eleji időpontot preferáló szaúd-arábiai verseny, majd áprilisban jön az Ausztrália–Kína páros – ami persze a szigorú helyi koronavírus-előírások miatt még ilyen messzi időpont esetén is erősen kérdésesnek tűnik. Május 8-án aztán debütálna az új amerikai pálya Miamiban, majd következne Barcelona és Monaco – a RaceFans.net értesülései szerint utóbbi ráadásul kukázni fogja azt a hagyományt, hogy péntek helyett csütörtökön rendezik a szabadedzéseket, köszönhetően a vártnál nehézkesebb tárgyalásoknak.
Júniusban Baku és Montreal következne, míg júliusban nem kevesebb, mint négy futamot rendeznének. Itt is vannak még kérdőjelek, Silverstone és Spielberg ugyanis még időpontot cserélhet a lenti táblázathoz képest, bár a britek szeretnék elkerülni az ütközést a július 10-i wimbledoni teniszdöntővel. A RaceFans.net úgy tudja, a Francia Nagydíj sorsa is kétséges, a Paul Ricard helyére pedig az olaszországi Imola ugorhat be adott esetben. A nyári szünet előtti utolsó állomást szokás szerint a Hungaroringen rendeznék.
Az őszi menetrend szinte teljes egészében megegyezik azzal, mint amit eredetileg idén is terveztek. Két tripla forduló követné egymást (azaz a csapatok tiltakozása ellenére három ilyen is lenne 2022-ben) Spa–Zandvoort–Monza és Szocsi–Szingapúr–Suzuka révén – bár Szingapúrnak lejár a kontraktusa, így nem kizárt, hogy a tavaly és idén is beugró Isztambul venné át a helyét. Ezután jönnének a szokásos austini, mexikóvárosi és interlagosi versenyek, majd az idény Abu Dhabiban zárulna, méghozzá három decemberi finálét követően ezúttal már november második felében.
Így festhet a 2022-es F1-es versenynaptár a RaceFans.net információi szerint:
Március 20. | Bahrein, Szahír |
Március 27. | Szaúd-Arábia, Dzsidda |
Április 10. | Ausztrália, Melbourne |
Április 24. | Kína, Sanghaj |
Május 8. | Egyesült Államok, Miami |
Május 22. | Spanyolország, Barcelona |
Május 29. | Monaco, Monte-Carlo |
Június 12. | Azerbajdzsán, Baku |
Június 19. | Kanada, Montreal |
Július 3. | Nagy-Britannia, Silverstone |
Július 10. | Ausztria, Spielberg |
Július 17. | Franciaország, Le Castellet / Olaszország, Imola |
Július 31. | Magyarország, Hungaroring |
Augusztus 28. | Belgium, Spa-Francorchamps |
Szeptember 4. | Hollandia, Zandvoort |
Szeptember 11. | Olaszország, Monza |
Szeptember 25. | Oroszország, Szocsi |
Október 2. | Szingapúr / Törökország, Isztambul |
Október 9. | Japán, Suzuka |
Október 23. | Egyesült Államok, Austin |
Október 30. | Mexikó, Mexikóváros |
November 13. | Brazília, Interlagos |
November 20. | Abu Dhabi, Yas Marina |