A Formula-1-es közvetítéseket folyamatosan fejlesztik az elmúlt években pedig látványos fejlődésen mentek keresztül a fedélzeti kamerák is. Nagyon látványosak, a felbontás tekintetében pedig egyre élesebb képeket láthatnak a rajongók, a sisak belsejéből készülő felvételek viszont még mindig ritkaságnak számítanak.
Ezek némileg közelebb hoznak minket a valósághoz és ahhoz, hogy mi is jobban átérezzük, mit is lát a pilóta menet közben az autóban. Elképesztően látványos volt ebből a szempontból Fernando Alonso kamerája, melynek képeit az elmúlt hétvégén többször is élvezhették a nézők. Ez persze nem újdonság, hiszen hasonló próbálkozások voltak már a múltban az F1-ben is, a The Race újságírója, Edd Straw pedig úgy véli, ez a megoldás azért is nagyszerű, mert megmutatta a közvetítések egyik nagy problémáját.
„Ezek az autók nem sínen mennek a pályán, messze nem könnyű vezetni őket és még a leglassabb F1-es pilóták is rendkívül képzettek, de ezt a televíziós közvetítéseknek jobban át kellene adniuk. Az Alonso által viselt ultrakönnyű Bell Helmets Driver's Eye rendszer a tervek szerint hosszú távon maradni fog, bár egyelőre még kísérleti fázisban van. Mivel egy mozgó alkatrészben, a sisakban van, így sosem lesz olyan stabil, mint a jól ismert kamera, ami pozitívum, mivel fontos, hogy a végtelen fejlesztések révén ne vesszen el a zsigeri minőség” ─ írta elemzésében Straw.
A szakértő tisztában van azzal, hogy mennyire fontos, hogy minőségi technológiákkal dolgozzon a Formula-1, de szerinte nem szabad túlzásba esni a részletességgel, hiszen a régi kamera képek annak idején nagyon jól érzékeltették a nézőkkel az autók sebességét.
„A közvetítések gyakran nem adják át és még a megszokott pálya melletti kamerák sem képesek megörökíteni azokat a finom részleteket, melyeknek azok lehetnek tanúi, akik a pálya mellett nézhetik a versenyeket. Mivel az F1 új rajongókat akar szerezni, ezért minden olyan dolog, ami az autók vezetését megdöbbentően nehéznek mutatja, pozitívum. A sisakkamera egy jó lépés lesz, ha rendszeressé válik, de egyben emlékeztet arra is, hogy néha az instabilitás, ami a legjobban kifejezi az F1-es autók nyers sebességét és látványosságát” ─ tette hozzá.