Közel négyórás várakozást hozott a szakadó eső miatt a Formula-1-es Belga Nagydíj, amelyen végül mindössze két kört tett meg a mezőny a biztonsági autó mögött – ám ez is elegendő volt ahhoz, hogy hivatalosan végeredményt hirdessenek és félpontokat osszanak a futam után. Abban a többség egyetértett, hogy az időjárás nem volt megfelelő a versenyzéshez, viszont ennek ellenére is sokan kritizálták a Michael Masi által vezetett versenyirányítást, amiért csak a pontosztozkodás kedvéért két körre elindították a „versenyt” a safety car mögött.
Az F1-et korábban évtizedekig irányító Bernie Ecclestone a The Telegraphnak adott nyilatkozatában ismertette, ő hogyan kezelte volt a spái helyzetet: „Azt mondtam volna a csapatoknak és a versenyzőknek délután 3 órakor, hogy esik, és készen állunk egy órát várni, hátha javul az időjárás. De nem számít, mi történik, délután 4-kor elrajtol a verseny, és rajtuk áll, hogy rajthoz állnak-e vagy sem. Ha vállalni akarják a kockázatot, akkor az tőlük függ, ha pedig nem, akkor nem. Ha úgy érzik, veszélyes gyorsan versenyezni, akkor ne menjenek gyorsan. De most már más emberek csoportja irányít, akikben nincs meg a bátorság és nem akarnak kockázatot vállalni. Teljesíthettek volna két kört, öt kört, ötven kört vagy egyet sem, de a döntést a versenyzők maguk hozhatták volna meg.”
Bár a mostani hétvégén is történt több baleset Spában – elég csak a W Series tömegincidensére vagy Lando Norris időmérős ütközésére gondolni –, Ecclestone szerint ez benne van a pakliban, s a pilóták bármikor dönthettek volna úgy, hogy nem vállalják a rizikót: „Egy ilyen veszélyes sportban előfordul az ilyesmi, és meghalhatnak emberek. Ha az emberek ablakot pucolnak nagy irodaházaknál, ott is rájuk dőlhet az állvány és meghalhatnak. És nem is kapnak olyan rettenetesen sok pénzt azért, hogy ezt csinálják. Szegény embereknek, akik Afganisztánban harcoltak, azt mondták, hogy menjenek oda, nem a saját döntésük volt. Veszélyes volt, és sokan közülük meg is haltak. Ha a hadseregben lennénk és azt mondanák, menjünk Afganisztánba, azt mondanánk: ’a pokolba is, ez nem hangzik túl biztonságosnak, de mennünk kell, nincs választásunk’. A vasárnapi esetben ellenben a versenyzőknek volt választása. Ha vállalni akarták a kockázatot a pontokért, az rajtuk állt.”
Ecclestone arra is reagált, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton szerint csak a pénz miatt volt az egész vasárnapi „komédia”, amit aztán Stefano Domenicali F1-vezérigazgató tagadott: „Nem értek mindennel egyet, amit Lewis mond, de nyilván elég okos ahhoz, hogy átlássa a dolgokat, és ebben az esetben természetesen teljes mértékben igaza volt. Látunk-e bármilyen más okot a történtekre, mint a pénz? Én nem látok” – mondta el Ecclestone, nyilván a saját tapasztalatait is előhívva. „Nyilván óriási volt rajtuk a nyomás. Ha végeredmény nélkül lefújják a versenyt, a promóternek a teljes összeget vissza kellett volna adnia a tömegnek. Biztos vagyok benne, hogy így ki kell fizetniük a jogdíjat a kereskedelmi jogok birtokosának, emellett a tv-társaságokat is szerződések kötik. Szóval a leginkább a promóter szenvedett volna a törlés miatt. Nem nézett ez ki jól a Formula-1 szempontjából.”