DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Nem lesz azonnal szorosabb a verseny 2022-től

Az FIA együlésesekért felelős igazgatója, Nicholas Tombazis szerint nem kell azonnali változásokra számítani az új szabályoktól. A szakember úgy gondolja, a fejlődés idővel fog bekövetkezni.

Jövőre új aerodinamikai szabályok lépnek életbe a Formula-1-ben, melytől nagyon sokat várnak az alkotók, a mezőny tagjai és a szurkolók egyaránt. Korábban a Brit Nagydíj hetében már bemutatták az első olyan versenygépet, mely a 2022-es szabályrendszernek megfelelően épült, az F1 ugyanis ezzel szerette volna prezentálni a nagy közönség számára, hogy mire is lehet számítani a jövőben.

Ezt a rajongók a Hungaroringen is megcsodálhatták, Silverstone-ban pedig a pilóták is elmondták róla a véleményüket. A változtatások célja, hogy közelebbről tudják követni egymást a pilóták és ez által könnyebbé tegyék számukra az előzéseket, amit pedig többek között a szívóhatás alkalmazásával érnek el. Bár sokan remélik, hogy ettől javul majd a versenyek minősége, Nikolas Tombazis most elismerte, hogy ez nem rögtön fogja meghozni a kívánt eredményeket.



„Arra számítunk, hogy szorosabb versenyzést fogunk látni, de talán nem azonnal az első futamtól kezdve. Előfordulhat az is, hogy valaki jól, valaki pedig rosszul fogja alkalmazni az új szabályokat, de arra számítunk, hogy az autók közötti versenyképesség szintje elég hamar szorosabbá válik majd és jobban tudják követni egymást” ─ idézte Tombazist a PlanetF1.

Az FIA szakembere tehát igyekszik reális maradni, de egyúttal optimista is. Úgy véli nem az előzések számának növelése, hanem az ehhez szükséges lehetőség megteremtése az egyik legfontosabb dolguk.

„Mindezek nem egyik napról a másikra fognak megtörténni. Nyilván tanulmányozni fogjuk, hogy a csapatok milyen megoldásokat produkálnak és folyamatosan dolgozunk majd rajta, hogy fejlődni tudjunk. Ugyanakkor hiszünk abban, hogy idővel a versenyzés jelentősen javulni fog. Nem annyira a tényleges előzésről beszélünk, hanem arról, hogy mennyire vannak közel, vagyis hogy képesek legyenek követni a másikat és küzdeni egymással a verseny során. Ez az, amivel próbálkoztunk, elsősorban az aerodinamikára hatva” ─ zárta gondolatait Tombazis.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: