Nehéz a dolguk a vb-címért csatázó istállóknak idén a Formula-1-ben, hiszen 2022-ben komoly technikai szabályváltozások érkeznek, amelyekre időben megkezdeni a fejlesztéseket. A Red Bull ennek ellenére sem engedte még el az idei autóját, Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője azonban a Stájer Nagydíj után elszenvedett vereségük után úgy fogalmazott, hogy már teljes mértékben a következő idényre koncentráltak.
A Red Bullnál már ekkor kételkedtek abban, hogy ellenfelük valóban ne hozna több fejlesztést a W12-eshez, most pedig James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, hogy valójában jön még néhány újítás: „Vannak mérsékelt számú újításaink, amelyek gyorsabbá teszik az autónkat a következő versenyeken. Reménykedjünk, hogy ezek elegendőnek bizonyulnak” – fogalmazott az F1 Nation Podcast adásában Allison, aki azt is elmondta, hogy ezért nincs ellentmondásban Wolff nyilatkozatával, mert a bevetés előtt álló újításokat még azelőtt fejlesztették, hogy 2022-re fordították volna a figyelmüket:
„Nem gondolom, hogy ez a két dolog ellentmondásban lenne egymással. És nem hiszem, hogy Toto pontosan ezt mondta. Amire Toto rámutatott, hogy mennyire nagyok és izgalmasak a jövő évi szabályváltozások, amelyek emiatt komoly figyelmet igényelnek a részünkről. Szóval a gyárban a fókusz jelentős része már átirányult a következő évre, de ez nem azt jelenti, hogy ne lennének dolgaink a gyártósoron a fókuszváltás előttről. Emellett ez csak az egyik gyárra vonatkozik, ott van még a motorrészleg is, onnan is várható még valamivel több” – utalt arra, hogy aerodinamikai fejlesztések és erőforrásbeli változtatások is kilátásban vannak még (bár utóbbihoz csak a megbízhatóság érdekében lehet hozzányúlni).
Allison azt is elismerte, hogy a padlólemezt érintő idei módosítások miatt nehezebben tudták kinyerni a maximális teljesítményt az autójukból: „Mióta bevezették az új szabályokat, amelyek aerodinamikailag óvják a gumikat, pokolian nehezen találjuk azt a teljesítménynövekedési ütemet, mint előtte. Ez nehezebbé tette az életünket, mint azt reméltük.”
A szakember azt is tisztázta, hogy milyen „bolond” beállításokról beszélt a Mercedes vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin az első spielbergi futam után: „Ez szerintem csak egy színes kifejezés volt Shov részéről. Kicsit eltért attól, ahogyan általában futtatjuk az autók mechanikai szempontból. Aerodinamikailag és a hasmagasság tekintetében nagyon hasonló volt. Csak kicsit változtattunk az eloszláson, hogy jobb egyensúlyt találjunk az egykörös tempó és a hosszabb etapokon nyújtott teljesítmény között. Hogy pontos úgy találtuk-e el ezt a kompromisszumot, ahogy szerettük volna, az egy megválaszolatlan kérdés, amelyre remélhetőleg fény derül annak köszönhetően, hogy ismét visszatérünk ugyanerre a pályára. Úgy véljük, ez gyorsabb, de voltak kompromisszumok, úgyhogy kiderítjük, voltak-e csapdák ebben.”