Az ausztriai vereség után olyan nyilatkozatot tett Toto Wolff, amelyre jogosan kaphattuk fel a fejünket: a csapatfőnök állította, a Mercedes teljesen leállt a 2021-es fejlesztésekkel, kizárólag a 2022-es autóra koncentrál. Megjegyezte, hogy a Red Bull továbbra is új elemeket hoz versenyről versenyre, így nő a szakadék a két csapat között, ami a Stájer Nagydíjon is megnyilvánult.
A Red Bull Racing előtt a 2013 óta megszerezhető első világbajnoki cím reménye lebeg, ezért a csapat kapacitásai jelentős részét fordítja még az RB16B-re. A tanácsadó, Helmut Marko kiemelte, nem akarnak abba a csapdába esni, mely a BMW-nek a vb-címébe került a múltban.
„Nem akarjuk elkövetni azt a hibát, amelyet a BMW 2008-ban. Akkor Kubicának reális esélye volt a bajnokság megnyerésére, de ragaszkodtak az üzleti tervükhöz, hogy korán a következő szezonra váltsanak” – mondta Marko az Auto Motor und Sportnak, 2009-re célozva, amikor szintén változtak a szabályok. Amikor felvetették, hogy ez a stratégia 2022-re és akár az azutáni szezonokra is rányomhatja bélyegét, az osztrák tanácsadó így válaszolt: „Úgy nem izgalmas, ha nincs kockázat! Majd valahogy megoldjuk.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner eközben kételkedésének adott hangot: szkeptikus azt illetően, hogy Wolff igazat mondott, hiszen a fejlesztések hiánya azt jelentené, hogy a Mercedes már most feláldozta a szezont.
„Tudjuk, hogy Toto szeret vetíteni. Nem tudom elhinni, hogy az év további részében egyetlen komponenst nem fognak az autójukra feltenni. Mi annyit tudunk tenni, hogy a saját munkánkra figyelünk. Egyensúlyoznunk kell az idei és következő év között, de ha ez azt jelenti, hogy keményebb munka vár ránk, akkor maximálisan készen állunk rá” – mondta a csapatfőnök.