DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Wolff: Nyolc év óta először nem volt győztes tempónk

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elismerte, hogy a Mercedesszel először esett meg a turbó hibrid éra során, hogy a riválisuk egyszerűen gyorsabb volt náluk és nem volt reális esélyük a futamgyőzelemre.

Ezen tény mellett még az is sokat nyom a latban, hogy a bajnoki címvédő istálló leállt az idei konstrukciója, a W12 fejlesztésével. Mindezt annak ellenére, hogy Lewis Hamilton nagyon szívesen gyorsulna és mérkőzne meg minden egyes hétvégén Max Verstappennel a futamgyőzelmekért.

A holland zsinórban a második győzelmét aratta 2021-ben a Red Bull Ringen, amivel tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben a hétszeres világbajnok brit pilótájával szemben. Az egyéni bajnokság éllovasának sorozata előtt pedig Sergio Pérez nyert futamot Bakuban, amivel a brackley-i istálló már négy verseny óta nem szerzett első helyet. Erre a turbóhibrid éra 2014-es kezdete óta még egyszer sem volt példa.

Hamilton még tudta tartani Verstappent az első etapban, azonban a holland titán a bokszkiállásokat követően le tudta rázni a Mercedes-pilótát és Hamilton második kiállása előtt 18 másodperccel volt már előtte a 4,3 kilométer hosszú osztrák pályán.

„A mai eredményünk egyáltalán nem rossz, azonban az elég szomorú, hogy az utóbbi nyolc év folyamán ez volt az első olyan futam, ahol nem volt meg a tempónk a győzelemhez” – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak a Stájer Nagydíj leintését követően.



„Az idei fejlesztésekkel is leálltunk teljes mértékben, mert a soron következő 2022-es év nagyon fontos lesz a szabályváltozások miatt. A Red Bull pedig még továbbra is hozza az új elemeket versenyről versenyre.”

„Az új erőforrásuk szintén előrelépést jelentett a számukra, mert a teljesítményt eltekintve már előttünk járnak. Jelen pillanatban az a célunk, hogy az aktuális csomagunkból kihozzuk a maximumot. Célunk továbbra is mindkét bajnoki cím megnyerése. Ugyan a mai verseny során nem voltunk elég gyorsak, a szezonból még mindig van hátra 15 verseny, szóval még bármi megtörténhet.”

A Red Bull ma egyszerűen jobb volt, különösen Verstappen, akivel nem lehetett tartani a tempót, mert mindig képes volt gyorsulni a verseny különböző szakaszaiban” – folytatta a csapatfőnök.

„Nagyon nehéz dolog egyensúlyozni 2021 és 2022 között, mert az idei szezont is nyomnunk kéne, de közben nyakunkon vannak a szabályváltozások. Az autók koncepciója is megváltozott, emellett az üzemanyagunk és az erőforrásunk is más a tavalyi szezonhoz képest. Megfelelő döntéseket kell hozunk és egy 5-10 év múlva visszanézve válik majd el, hogy jó döntéseket hoztunk-e vagy sem. Azonban bármi is történjék. a harcnak még korán sincs vége.”

Az Ezüst Nyilak ugyan Lewis Hamilton második és Valtteri Bottas harmadik helyével 34 pontot szereztek, azonban a Red Bull ezzel szemben 37-et, így további három ponttal növelték az előnyüket a gyártók versenyében.

Egy hét múlva az Osztrák Nagydíjjal – amit szintén a Red Bull Ringen rendeznek majd – folytatódik az F1-es szezon. A Mercedes osztrák csapafőnöke szerint a csapata „képes lesz tanulni a mostani a hibáiból” és „erősebben visszatérni a jövő heti futamon”.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: