DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Verstappen dominált a Stájer Nagydíjon

Pályafutása során először nyert zsinórban két futamot Max Verstappen. Hamilton nem tudott mit kezdeni ellene, nagy harc dúlt a harmadik helyért Bottas és Perez közt, a Ferrari pedig nagyot mentett Ausztriában.

Harcias kedvben volt a mezőny a Stájer Nagydíj rajtját követően: a pole-pozíciós Max Verstappen és Lewis Hamilton között maradt a sorrend, Lando Norris és Sergio Perez azonban összecsaptak a harmadik pozícióért. Hátrébb áldozatokat is szedett az adok-kapok: a 2-es törésben a hatodik helyért küzdő Pierre Gasly és Charles Leclerc értek össze. Leclerc első szárnyvéglapja tört el, Gasly defektet kapott, ráadásul a francia a mezőnyben hátraesve Antonio Giovinazzival és Nicholas Latifivel is ütközött a 3-asban, ami következtében az Alfa Romeo megforgott. Az AlphaTauri-pilóta versenye véget ért, és a Ferrarinak és Williamsnek is teljesítenie kellett egy kényszerű bokszkiállást.



Norris a 10. körig tartotta a harmadik pozíciót – Verstappen és Hamilton duója elhúztak a McLarentől –, amíg meg nem előzte őt Perez, majd a második helyre kvalifikáló, de büntetése miatt ötödikként kezdő Valtteri Bottas is. A brit az ötödik helyre esett vissza, de kényelmes előnyben volt a hatodik Lance Strollhoz és hetedik Fernando Alonsóhoz képest. Mögöttük a nyolcadik helyen George Russell következett a Williamsszel, aki sokat profitált az első körben történt kavarodásból.

A rövid pályán gyorsan repültek a körök – a teljes távot 71 körre tűzték ki –, Verstappen előnye pedig lassacskán növekedett. A 25. körben Hamilton egy jelentős keresztbecsúszást fogott meg, így a nagy bajt megúszta, de hátránya már öt másodperc fölé nőtt.

A tervszerű kiállásokat Russell nyitotta a 27. körben, a nyolcadik helyen haladó, pontszerzésben bízó brit azonban elképesztően balszerencsés volt: 18 másodpercet vesztegelt a bokszban, mivel újra kellett tölteni a sűrített levegős tartályt. Kiállt a lágy abroncson startoló Perez, majd egy kör múlva Bottas is: a finn visszatért ellenfele elé, a dobogós pozícióba. A 29. körben Hamilton is kiállt, egy körrel később pedig Verstappen szintén cserélt: mind a ketten kemény keveréket kaptak közepesre, az egykiállásos taktikának megfelelően.

A kiállások során az eredetileg csak 12. helyről rajtoló Sainz szakított nagyot: ő húzta legtovább a kerékcserét, amelyet követően a hetedik helyre tért vissza, majd friss keményen Strollt is megelőzte. Csapattársa, Leclerc is visszazárkózott nemsokára a pontszerző pozícióba plusz kiállása ellenére, Sebastian Vettelt előzte meg a 10. helyért az 51. körben.

Mindössze négyen maradtak körön belül, miután Verstappen az ötödik Norrist is megelőzte. A négyes csoportban beálltak a viszonyok, Perez hiába közelítette meg másfél másodpercre Bottast, ez a különbség beállt a páros között. Helyette újra kiállt egy szett közepes keverékért, hogy a franciaországihoz hasonló stratégiával levadássza Bottast, és még a leggyorsabb körért járó pluszpontot is megszerezze.

Perez végül duplán kudarcot vallott: a 20 másodperc feletti különbségből végül mindössze fél másodperc maradt, ha még egy kör hátravan a futamból, levadássza Bottast a harmadik pozícióért. Ráadásul a legvégén Hamilton is kiállt egy lágy abroncsért, amellyel könnyedén megfutotta a verseny 1:07,058-as leggyorsabb körét, és megszerezte az extra pontot.

Verstappent ezen a napon senki nem fenyegette, még ha Hamilton második kiállása miatt a fél percnél is nagyobb győztes előny eltúlozza a hazai pályán nyerő Red Bull fölényét. Hátrébb az ötödik helyen Norris végzett, akinek futama többsége csendes volt. A Ferrari viszont nagy felzárkózást produkált: a Q2-es kieső Sainz a taktika időzítésével biztosította be a hatodik pozíciót, az első körben kényszerűen bokszba álló Leclerc pedig egészen a hetedik helyig jött fel, a maradék három pontszerzőt, Strollt, Alonsót és Tsunodát megelőzve. Két kiesője volt a nagydíjnak: a legelején elveszített Gasly és Russell, aki végül feladta a versenyt műszaki problémája miatt.

A Stájer Nagydíj eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:22:18.925
2 Lewis Hamilton MERCEDES 35.743
3 Valtteri Bottas MERCEDES 46.907
4 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 47.434
5 Lando Norris MCLAREN MERCEDES +1 kör
6 Carlos Sainz FERRARI +1 kör
7 Charles Leclerc FERRARI +1 kör
8 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES +1 kör
9 Fernando Alonso ALPINE RENAULT +1 kör
10 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA +1 kör
11 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI +1 kör
12 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES +1 kör
13 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES +1 kör
14 Esteban Ocon ALPINE RENAULT +1 kör
15 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI +1 kör
16 Mick Schumacher HAAS FERRARI +2 kör
17 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES +3 kör
18 Nikita Mazepin HAAS FERRARI +3 kör
NC George Russell WILLIAMS MERCEDES DNF
NC Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA DNF
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: