Újabb részletek derültek ki az Azerbajdzsáni Nagydíj legforróbb beszédtémájával kapcsolatban. A június 6-i nagydíjon két emlékezetes baleset is történt a pálya célegyenesében, ahol előbb Lance Stroll, később pedig Max Verstappen kapott bal hátsó defektet ugyanazzal a keverékkel. A Pirelli az esetek kapcsán alapos nyomozásba kezdett, aminek eredményét kedden hozta nyilvánosságra. Akkor azt közölték, hogy a csapatok az előírásokat betartva használták a gumikat, csütörtök estére azonban árnyaltabbá vált a kép.
A hasonló esetek elkerülése érdekében az FIA egy új technikai direktívát adott ki a Francia Nagydíj helyszínén, amely nagyobb mozgásteret ad számukra a guminyomás, valamint a melegítőpaplan használatának ellenőrzése terén. Maria Isola, a Pirelli motorsportért felelős főnöke elárulta, erre azért volt szükség, mert a csapatok eltértek a gyártó által megfogalmazott elvárásoktól, magyarul némi extra teljesítmény érdekében a határokat feszegették. A Pirelli minden versenyhétvégén kötelező jelleggel meghatározza az abroncsok minimum nyomását, az Aston Martin és a Red Bull pedig ezzel trükközött.
Isola úgy fogalmazott, a defekteket az abroncsok belső falán kialakult kerületi repedés okozta, ami a túl alacsony guminyomás következménye. „Amikor sok energia áramlik keresztül az abroncsokon, melyekben a vártnál alacsonyabb a nyomás, az eredmény az, hogy az oldalfalon úgynevezett állóhullámok keletkeznek. Ezek az állóhullámok rengeteg energiát vezetnek a gumik vállszerkezetébe, és egy ponton az abroncs felrobban. Ez történt, ez az oka a bakui történéseknek.”
A Pirelli képviselője kihangsúlyozta, egyik csapat sem szegett szabályt, hiszen az nincs megszabva, milyen guminyomással kell teljesíteni a versenyt. Ezen a téren jövőre változás lesz, a 2022-es szabályokkal az F1 új, egységes guminyomásmérő szenzort vezet be. Isola hozzátette, a Lewis Hamilton és Sebastian Vettel abroncsain felfedezett sérüléseket nem a fenti trükközés okozta.