Steward
Héjas Szilárd
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 23. szombat
F1

Megjött a Pirelli vizsgálatának eredménye – új szabályokat is bevezetnek

A csapatok betartották az előírásokat és nem volt gyártási hiba – állapította meg a Pirelli a bakui defektek utáni vizsgálatban. „Kerületi repedés történt a belső oldalfalon, amely a gumi futási állapotához köthető” – közölte a gyártó.

A Pirelli kedd este adott ki közleményt, melyben a Max Verstappen és Lance Stroll Azerbajdzsáni Nagydíjon történt durrdefektjéről folytatott vizsgálat eredményét közölték. A két versenyző körülbelül 30 kör óta használt C3-as abronccsal szenvedett balesetet. A gyártó milánói laboratóriumába szállította és elemezte az abroncsokat. A következő konklúzióra jutottak:

„A Pirelli, együttműködésben az FIA-val végzett az elmúlt Azerbajzsáni Nagydíjon történt, Lance Stroll és Max Verstappen balesetéhez hozzájáruló bal hátsó abroncsok elemzésével. A vizsgálatban a verseny során más autók által használt abroncsok is szerepeltek, melyek ugyanannyi vagy még magasabb számú kört teljesítettek, mint a megsérültek” – kezdődik a gumigyártó sajtóközleménye.

„A folyamat arra az eredményre jutott, hogy nem volt gyártási vagy minőségi hiba egyik abroncsban sem, sem elfáradás vagy rétegleválás bármilyen jele. Az Aston Martin és Red Bull autóin használt két bal hátsó abroncs meghibásodásának oka egyértelműen azonosításra került. Mindkét esetben kerületi repedés történt a belső oldalfalon, amely a gumi futási állapotához köthető, annak ellenére, hogy az előírt kiinduló paramétereket (minimumnyomás és maximum melegítőpaplan-hőmérséklet) követték” – olvasható az indoklásban.

 



A gumiban tehát gyártási hiba nem volt, a csapatok pedig betartották az előírt szabályokat, az abroncsok mégis felrobbantok. Az esetek következtében új előírásokat jelöltek ki a guminyomásra és melegítőpaplan-hőmérsékletre vonatkozóan, hogy a bakui eset ne ismétlődhessen meg. A RaceFans.net szerint az erre vonatkozó technikai direktíva, a TD003 már több mint 12 oldalt tesz ki, és betilt bizonyos, csapatok által alkalmazott gyakorlatokat.

„Az elemzés eredményeként a Pirelli beadta jelentését az FIA-nak és csapatoknak. Az FIA és Pirelli megegyezett új protokollok soráról, beleértve egy kibővített technikai direktívát, melyet már szétosztottak, a működési körülmények ellenőrzésére a versenyhétvége folyamán. Emellett más megfelelő lépéseket is számításba vesznek” – áll a Pirelli közleményében.

A Red Bull szintén kiadott egy rövid közleményt, amelyben a csapat hangsúlyozta, követte az előírásokat: „Szorosan együttműködtünk a Pirellivel és az FIA-val Max az Azerbajdzsáni Nagydíj 47. körében történt gumimeghibásodása kapcsán folytatott vizsgálatukban, és megerősíthetjük, hogy az autóhoz köthető meghibásodásra nem derült fény. Végig tartottuk a Pirelli által megadott gumiparamétereket és továbbra is követjük iránymutatásukat. Hálásak vagyunk, hogy a hétvégi, nagy sebességű becsapódásokban egy versenyző sem sérült meg” – olvasható a Red Bull kommunikációjában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?