Először a verseny derekán Lance Stroll kemény keverékű abroncsa adta meg magát a célegyenesben, óriási sebesség mellett és a kanadai már nem tehetett semmit. Az Aston Martin elszabadult és alaposan összetört. Max Verstappennél szintén a bal hátsó adta meg magát alig öt körrel a leintés előtt, a Red Bull kicsit jobban megúszta a becsapódást, de a versenyt fel kellett adnia a hollandnak.
Az olasz sajtó szerint a Pirelli fokozatosan halad a vizsgálatokkal és egyelőre arra az eredményre jutott, hogy nem konstrukciós hiba, de még csak nem is törmelék okozta a defekteket, hanem az istálló mérnökei vetettek be egy szokásos trükköt arra, hogy játszhassanak kicsit a guminyomással. A túl alacsony nyomás miatt szállhattak el a bal hátsók, ha nem trükköztek volna, nem történt volna egyik defekt sem.
A La Gazzetta Dello Sport úgy fogalmaz, hogy „ugyan még nem fejeződött be a két meghibásodott hátsó kerék teljes vizsgálata, eddig arra jutottak Milánóban, hogy a gyártó részéről fellélegezhetnek kissé. A gyártó ugyanis a jelek szerint nem hibáztatható a nagy sebességnél bekövetkező defektekért.”
„Semmilyen konstrukciós vagy strukturális hibát nem találtak a két abroncson és a gyártó számára ez volt a legfontosabb, mert a verseny után egyértelműen a Pirellit kezdték hibáztatni a két hátsó kerék eldurranása miatt. A gyárban tovább vizsgálják a gumikat és egyre erősebb a gyanújuk, hogy akkor mégis miért szállt el két abroncs is.”
„A Pirelli is elsőként arra gondolt, hogy valamilyen törmelék okozhatott sérülést a gumin, de a mélyebb analízis sem mutatott ki ilyet. A gyártó a nem megfelelő guminyomásra gyanakszik. Az F1-es csapatok jó ideje trükköznek ezzel, amit igen nehéz menet közben ellenőrizni. Ha viszont az istállók eltérnek a megadott guminyomási értéktől, annak ilyen durva következményei lehetnek, mint amit Azerbajdzsánban láttunk.”
„Az FIA ugyanis a verseny előtt ellenőrzi, hogy megfelelő-e a guminyomás az abroncsokon, de a futam közben lehetetlen ezt ellenőrizni. A gyanú szerint pontosan tudják a mérnökök, hogyan játsszanak a gumimelegítőkkel, hogy a mérés pillanatában még jó értéket mutassanak az abroncsok, de a verseny során a valóságban jóval alacsonyabb nyomással futnak, mivel ezzel jelentősen nő a tapadás” – állítja az olasz lap.
Valóban csak áldozat lenne az ügyben a Pirelli és az istállók mérnökei vitték túlzásba a trükközést?