Már egy hete folyamatosan téma a nyitófutamon történt különleges hozzáállás a versenyfelügyelők részéről. Többen is bírálták a versenyigazgatóságot a furcsán rugalmas hozzáállásuk miatt Lewis Hamilton és Valtteri Bottas huzamos ideig tartó fehér vonalon kívül kanyarodásukért. Ugyanakkor Max Verstappent pedig azonnal visszaparancsolták a hétszeres világbajnok mögé, amikor előzési manővere befejezésekor ugyanott fordult el.
A vélemények azóta is megoszlanak, Lando Norris például nyíltan kimondta, hogy véleménye szerint Verstappen előzése szabályos volt, már Hamilton előtt kezdte meg a fordulót, a kigyorsításkor ment csak ki a fehér vonalon kívülre. A Mercedes-pártiak azonban azt mondják, az előzés még nem volt befejezettnek tekinthető, ezért szabálytalan volt. Még bizonyára sokszor előjön a téma a következő napokban-hetekben.
Az egyik legfőbb bírálót, a Red Bull főtanácsadóját kérdezték arról, hogyan lehetne megelőzni az ilyen jellegű bizonytalanságokat a jövőben. „Teljesen szükségtelen ennyi aszfaltozott bukótér a Formula-1-ben. Több mint elég hely van ott is. Ha az ilyen kétes helyeken elhelyezünk egy falat, máris megoldódik a probléma. Bárki, aki nekimegy ezeknek a falaknak, a saját autóját teszi tönkre” – idézi Helmut Markót a Motorsport.com szakoldal.
„Egyáltalán nem értem, miért kell a legtöbb pályán ilyen sok aszfaltozott kifutó zóna. Alkossunk egyértelmű akadályokat a pályák szélén” – tette hozzá a főtanácsadó, aki arról is beszélt, mennyi probléma sújtotta az energiaitalosokat Bahreinben, ami megakadályozta, hogy még jobb eredményt érjenek el.
„Az időmérőn láthattuk, hogy lerepült Verstappen padlólemezéből egy darab, mert túl szélesen vett egy kanyart. Bár nem okozott hatalmas roncsolást, de nagyjából a leszorítóerő 8%-át ezzel elvesztette. A verseny kezdetén sokkal komolyabb gondot okozott, hogy a differenciálmű nem működött megfelelően. Az első szektorban drasztikusan sok időt vesztett, nagyjából körönként három tizedes bukás volt. Ugyanez a probléma jött elő Pereznél is, ráadásul ilyenkor nem elég, hogy csökken a tapadás, a hátsó kerekek rendre túlpörögnek, emiatt pedig túlzottan felhevülnek.”
„Ebben a szakaszban nem is sikerült a megfelelő előnyt kiautóznia Verstappennek, 2,5 másodperc helyett még csökkent is a fórunk 1,7 másodpercre. Ez a fázis kifejezetten károsan érintette az esélyeinket. Kicsit később újabb problémával szembesültünk, hőmérsékleti gondok miatt vissza kellett vennünk a motorerőből, dicséretes, hogy Max ennek ellenére hozta be tetemes hátrányát és előzte meg Hamiltont (bár az ismert okok miatt azonnal vissza is kellett adnia)” – tette hozzá Marko.
Biztonsági szempontból mi lenne, ha valóban minden ilyen kétséges kanyarban falat helyeznének el?