A Bahreini Nagydíj utolsó tíz körében intenzív csatározás alakult ki az első helyért a pole-pozícióból induló és a hajrában a frissebb gumikon Lewis Hamiltonnál egyértelműen sokkal gyorsabb Max Verstappen irányításával. Fokozatosan behozta bő nyolc másodperces hátrányát, majd támadni kezdte a hétszeres világbajnok britet.
Az 53. körben aztán egy remek manőverrel körbeautózta Hamiltont, átvette ezzel a vezetést és láthatóan a következő néhány kanyarban már el is kezdett elszakadni a holland, amikor egyszer csak a fülére szólt a Red Bull, hogy a versenyigazgató rádión utasította a csapatot, hogy Verstappennek vissza kell engednie Hamiltont, mivel tiltott helyen előzött. Ez így is történt, így Hamilton újabb győzelmet ünnepelhetett, de azóta is komoly beszédtémát szolgáltat.
Helmut Marko azt mondta, semmiképpen nem engedték volna nyerni Verstappent, ha nem engedi vissza a brit sztárt, mert ha el is szakadt volna öt másodpercnyivel, akkor tízet kapott volna büntetésként. A remek versenyt futó és negyedik helyen végző Lando Norris viszont úgy véli, Verstappen mestermunkát végzett, jogtalan a rászólás és a kilátásba helyezett büntetés.
„Nem gondolom, hogy Maxet büntetni kellett volna, ha nem adta volna vissza a pozíciót. Azon egyszerű oknál fogva, mert már tökéletesen befejezte az előzést, mielőtt elhagyta volna a pályát. Ha megnézzük a videót, bárki láthatja, hogy kilométerekkel előtte van már a kanyarban. Itt azonban Verstappen autójának kormányzása nem úgy viselkedett, mint általában, túlkormányzottá vált. Ha kicsit elemeli és nem ragaszkodik ahhoz, hogy teljes gázon kanyarodjon, akkor könnyedén a pályán maradt volna a kanyar második felében is” – mondta el véleményét Lando Norris saját Twitch-elemzésében.
„Akkor jött elő a túlkormányzottság az autóján, amikor már bőven előtte volt a pályán. Álláspontom szerint egyáltalán nem azért tudott csak előzni, mert elhagyta a pályát. A következő versenyzői eligazításon biztos, hogy sokat fogunk beszélni erről az esetről” – tette hozzá a fiatal brit.