Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 16. vasárnap
F1

Norris: Verstappen igenis szabályosan előzött

Továbbra sem nyugszanak a kedélyek a múlt vasárnapi, győzelmet eldöntő versenybírói döntés körül. Lando Norris honfitársával szemben kelt Max Verstappen védelmére, szinte tökéletes volt az előzés.

A Bahreini Nagydíj utolsó tíz körében intenzív csatározás alakult ki az első helyért a pole-pozícióból induló és a hajrában a frissebb gumikon Lewis Hamiltonnál egyértelműen sokkal gyorsabb Max Verstappen irányításával. Fokozatosan behozta bő nyolc másodperces hátrányát, majd támadni kezdte a hétszeres világbajnok britet.

Az 53. körben aztán egy remek manőverrel körbeautózta Hamiltont, átvette ezzel a vezetést és láthatóan a következő néhány kanyarban már el is kezdett elszakadni a holland, amikor egyszer csak a fülére szólt a Red Bull, hogy a versenyigazgató rádión utasította a csapatot, hogy Verstappennek vissza kell engednie Hamiltont, mivel tiltott helyen előzött. Ez így is történt, így Hamilton újabb győzelmet ünnepelhetett, de azóta is komoly beszédtémát szolgáltat.



 

Hamilton panaszkodott a rádión, a versenyigazgató szólt a Red Bullnak, a csapat pedig Verstappennek - gyorsan történt

Helmut Marko azt mondta, semmiképpen nem engedték volna nyerni Verstappent, ha nem engedi vissza a brit sztárt, mert ha el is szakadt volna öt másodpercnyivel, akkor tízet kapott volna büntetésként. A remek versenyt futó és negyedik helyen végző Lando Norris viszont úgy véli, Verstappen mestermunkát végzett, jogtalan a rászólás és a kilátásba helyezett büntetés.

„Nem gondolom, hogy Maxet büntetni kellett volna, ha nem adta volna vissza a pozíciót. Azon egyszerű oknál fogva, mert már tökéletesen befejezte az előzést, mielőtt elhagyta volna a pályát. Ha megnézzük a videót, bárki láthatja, hogy kilométerekkel előtte van már a kanyarban. Itt azonban Verstappen autójának kormányzása nem úgy viselkedett, mint általában, túlkormányzottá vált. Ha kicsit elemeli és nem ragaszkodik ahhoz, hogy teljes gázon kanyarodjon, akkor könnyedén a pályán maradt volna a kanyar második felében is” – mondta el véleményét Lando Norris saját Twitch-elemzésében.

„Akkor jött elő a túlkormányzottság az autóján, amikor már bőven előtte volt a pályán. Álláspontom szerint egyáltalán nem azért tudott csak előzni, mert elhagyta a pályát. A következő versenyzői eligazításon biztos, hogy sokat fogunk beszélni erről az esetről” – tette hozzá a fiatal brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?