DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Marko: Ha Verstappen elszakadt volna öt másodpercre, akkor tízre büntetik

A Red Bull talán túlságosan is ünnepelt a pole-pozíció megszerzését követően, ám utána vasárnap jöttek a nehézségek. A főtanácsadó azonban úgy véli, a versenybíróság nem hagyta volna nyerni Verstappent.

Hosszú évek óta nem indult ennyire jól a szezon a Red Bull-Honda számára, ami komoly figyelmeztető lövés volt a legnagyobb rivális Mercedes számára. Egész hétvégén, még a futam alatt is gyorsabbnak bizonyult az egyébként a rajttól kezdve valamilyen technikai problémával küzdő Max Verstappen és a hajrában meg is előzte Lewis Hamiltont, ám azonnal vissza is parancsolta a versenyigazgató a hollandot a hétszeres világbajnok mögé.

Rengeteg vita tárgyát képezi azóta is, hogy mennyire jogos az, hogy ahol Lewis Hamilton a verseny során 29 alkalommal a fehér vonalon kívül fordult, ezzel folyamatosan időt nyerve, azt Verstappen egyszer tette meg (igaz, egy előzés lezárásakor) és azonnal rászóltak, hogy engedje vissza a bajnoki címvédőt az élre.

A Red Bull főtanácsadója több helyen is talál hibát az elmúlt hétvégén. „A hétvége fénypontja a szombati időmérő edzés vége volt, amikor belém hasított az érzés, hogy végre újra csatázhatunk a világbajnoki címért, ez csodálatos fellélegzés volt számomra. De talán ennek köszönhetően kicsit túlságosan is eufórikussá váltunk” – magyarázta Helmut Marko az Oe24.at hasábjain.

Marko szerint, ha Verstappen kiautózza az öt másodperces előnyt, akkor tízzel vágják meg utólag, hogy ne nyerjen


„A vasárnap már nem sikerült ennyire tökéletesre. Sergio Perez kálváriájával kezdődött, akkumulátort cseréltünk az autójában, majd a felvezető körön megállt a gép. Most sem tudjuk, miért állt meg, Perez viszont igazán remekül reagált a helyzetre, kivette a kormánykereket, majd visszatette és mindent újraindított. Pontosan azokat a lépéseket végezte el, amik szükségesek voltak és amivel sikerült az egész rendszert újraindítania. Apróbb motorgondjaink is adódtak, a hűvösebb időre sem a legjobban reagáltunk, végül pedig ott volt Max szerencsétlen előzési manővere.”

„Verstappen érthetően panaszkodott amiatt, hogy vissza kellett engednie maga elé Hamiltont, de ezt az utasítást kaptuk az FIA-tól. Max utólag azt mondta, hogy szerinte könnyedén ki tudott volna autózni öt másodpercnyi előnyt a leintésig és akkor az esetleges büntetéssel is az élen végez. De ha ez így történt volna, akkor nem öt, hanem tíz másodpercre büntették volna meg” – szúrt oda a versenyigazgatóknak Helmut Marko.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: