DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Marko odaszólt a Verstappent hátraparancsolóknak

Össztűz zúdul a versenyigazgatóra és Lewis Hamiltonra is a Bahreini Nagydíjat követően. Kiszámolták azt is, hogy kicsit sem állja meg a helyét, hogy Hamilton ne szerzett volna előnyt a kanyarlevágásokkal.

Hatalmas felzúdulás követte az interneten az idei szezonnyitót, amikor a versenyigazgatóság látszólag kettős mércével ítélte meg Lewis Hamilton sorozatos, valamint Max Verstappen egyszeri kanyarlevágását. A Red Bull tartott attól, hogy a hollandot büntetéssel sújtják, mivel az előzésének befejezésekor elhagyta a pályát, pontosan ugyanott, ahol Lewis Hamilton szinte a komplett verseny során fordult és még nem is értette, miért szólnak rá emiatt a rádión.

Úgyhogy a hátulról a Mercedest utolérő Max Verstappen hiába előzte meg Hamiltont, alig néhány másodperccel később kénytelen volt visszaadni az első helyet a britnek, utána pedig nem sikerült újra támadási helyzetbe kerülnie. Sokak szerint túlságosan óvatos volt az energiaitalos istálló, a Mercedest védőktől azonban nem állja meg a helyét az az érvelés, hogy ne szerzett volna előnyt Hamilton a kanyarlevágásokkal. Sőt, azt is kiszámolták, pontosan mennyit nyert ezekkel.

A Red Bull főtanácsadója felidézte az előzést követő pillanatokat. „Max még vissza sem tért szinte a pályára, máris ránk szólt a versenyigazgató, hogy vissza kell engednünk Hamiltont az élre. Nem tudom, mi történt volna, ha nem teszi ezt meg, de Max úgy gondolja, ez lett volna a sportszerűbb eljárás” – nyilatkozta Helmut Marko a Servus TV adásában.

Helmut Marko utalt rá, Doornbos pedig ki is mondta, hogy szerinte nem egyformán ítélték meg Verstappent és Hamiltont


„Utána pedig természetesen Hamilton kicsit szándékosan kivárt azzal, hogy újra visszaelőzze Verstappent. Az ő gumijai addigra nagyjából már elkészültek a tapadásukkal, ám akkor egészen magukhoz tértek. Max azonban rengeteg koszt szedett össze az elengedés közben a saját abroncsaira, így a végéig már nem adódott valós esély az újabb előzésre” – tette hozzá a főtanácsadó.

Az egykori F1-es versenyző, de már jó ideje televíziós szakértőként dolgozó Robert Doornbos ennél sokkal élesebben bírálta a döntéshozókat. „El kellene dönteniük a stewardoknak, mit akarnak, mert a verseny közepén nem változtathatják meg a szabályokat. Vagy büntessék meg Hamiltont azonnal, mert az elejétől kezdve túl gyakran fordult ott túlságosan szélesen, de ilyen ne legyen már, hogy oké, most már túl sokszor tetted meg ezt a vétséget, innentől többször nem szabad” – ecsetelte véleményét Doornbos a Ziggo Sport adásában.

A konkrét számok szerint ez hogyan néz ki? „Ez a kanyarlevágás Lewis Hamilton részéről folyamatosan időnyereséggel járt, körönként két tizedmásodperccel ment gyorsabban a négykerekes pályaelhagyásnak köszönhetően. Ez a verseny során összességében hat másodperces előnyt hozott Hamiltonnak. Erre jobban kellene figyelni és normálisan lefektetni a szabályokat. Az időmérőn tiszta sor volt, aki elhagyta ott a pályát, elvették a körét – de a versenyre meghagyták szürke zónának. Pont ezt nem szabadna, mert láthatjuk, hogy vannak olyan versenyzők, akik az ilyenekből tudnak komoly előnyt szerezni” – tette hozzá Doornbos.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: