Hatalmas felzúdulás követte az interneten az idei szezonnyitót, amikor a versenyigazgatóság látszólag kettős mércével ítélte meg Lewis Hamilton sorozatos, valamint Max Verstappen egyszeri kanyarlevágását. A Red Bull tartott attól, hogy a hollandot büntetéssel sújtják, mivel az előzésének befejezésekor elhagyta a pályát, pontosan ugyanott, ahol Lewis Hamilton szinte a komplett verseny során fordult és még nem is értette, miért szólnak rá emiatt a rádión.
Úgyhogy a hátulról a Mercedest utolérő Max Verstappen hiába előzte meg Hamiltont, alig néhány másodperccel később kénytelen volt visszaadni az első helyet a britnek, utána pedig nem sikerült újra támadási helyzetbe kerülnie. Sokak szerint túlságosan óvatos volt az energiaitalos istálló, a Mercedest védőktől azonban nem állja meg a helyét az az érvelés, hogy ne szerzett volna előnyt Hamilton a kanyarlevágásokkal. Sőt, azt is kiszámolták, pontosan mennyit nyert ezekkel.
A Red Bull főtanácsadója felidézte az előzést követő pillanatokat. „Max még vissza sem tért szinte a pályára, máris ránk szólt a versenyigazgató, hogy vissza kell engednünk Hamiltont az élre. Nem tudom, mi történt volna, ha nem teszi ezt meg, de Max úgy gondolja, ez lett volna a sportszerűbb eljárás” – nyilatkozta Helmut Marko a Servus TV adásában.
„Utána pedig természetesen Hamilton kicsit szándékosan kivárt azzal, hogy újra visszaelőzze Verstappent. Az ő gumijai addigra nagyjából már elkészültek a tapadásukkal, ám akkor egészen magukhoz tértek. Max azonban rengeteg koszt szedett össze az elengedés közben a saját abroncsaira, így a végéig már nem adódott valós esély az újabb előzésre” – tette hozzá a főtanácsadó.
Az egykori F1-es versenyző, de már jó ideje televíziós szakértőként dolgozó Robert Doornbos ennél sokkal élesebben bírálta a döntéshozókat. „El kellene dönteniük a stewardoknak, mit akarnak, mert a verseny közepén nem változtathatják meg a szabályokat. Vagy büntessék meg Hamiltont azonnal, mert az elejétől kezdve túl gyakran fordult ott túlságosan szélesen, de ilyen ne legyen már, hogy oké, most már túl sokszor tetted meg ezt a vétséget, innentől többször nem szabad” – ecsetelte véleményét Doornbos a Ziggo Sport adásában.
A konkrét számok szerint ez hogyan néz ki? „Ez a kanyarlevágás Lewis Hamilton részéről folyamatosan időnyereséggel járt, körönként két tizedmásodperccel ment gyorsabban a négykerekes pályaelhagyásnak köszönhetően. Ez a verseny során összességében hat másodperces előnyt hozott Hamiltonnak. Erre jobban kellene figyelni és normálisan lefektetni a szabályokat. Az időmérőn tiszta sor volt, aki elhagyta ott a pályát, elvették a körét – de a versenyre meghagyták szürke zónának. Pont ezt nem szabadna, mert láthatjuk, hogy vannak olyan versenyzők, akik az ilyenekből tudnak komoly előnyt szerezni” – tette hozzá Doornbos.