Egy évvel ezelőtt éppen fordított képet mutattak a tesztnapok, a Red Bull mutatkozott idegesnek a pályán, a Mercedes versenyautója azonban remekül siklott az úton, rendkívül stabilan a fékezési pontoknál is. Most éppen az ellenkezőjét tapasztalták a Bahreinben jelen levő szakértők, a bikák gépe mozgott stabilan, Hamiltonék pedig nem lelik igazán az egyensúlyt.
Adrian Newey egyik korábbi újításai közé tartozik, hogy megpróbálja az autó hátsó részét minél feljebb helyezni, ezzel segítve az új szabályok miatt elveszett leszorítóerő visszanyerését. A versenyautók padlólemezét és diffúzorát át is kellett tervezni emiatt és egyelőre úgy tűnik, az energiaitalosoké jobban sikerült, mint az elmúlt hét világbajnoki címet zsinórban bezsebelő Mercedesé.
A paddockban szárnyra kaptak olyan hírek, hogy a Mercedes alacsonyabb megoldása nem az igazi, ezért is szenvednek, így tervben van, hogy lemásolják a Red Bull már jóval korábban bevezetett koncepcióját. Az elmúlt években Hamiltonéknak jött be a megoldás, de lehet, hogy idén éppen fordítva lesz és a Mercedes váltani kényszerül.
„A paddockban mindenki arról beszél, hogy milyen az érintett autók hátsó dőlésszöge. Ez nagyban meghatározza, hogy az egész versenyautó hátulja hogyan fekszik a pályára, milyen magasságban van a hátsó szekció a pálya felett” – mondta el véleményét Sam Collins technikai szakértő a Formula1.com videójában.
„A pálya mellett dolgozók egyértelműen úgy érzik, hogy a magasabb dőlésszögű hátsóval tervezett autók kevesebb leszorítóerőt veszítettek, mint az alacsonyabbra tervezettek. Erősen tartja magát az a hír, hogy a Mercedes is igyekszik gyorsan átállni a Red Bullhoz hasonló koncepcióra. Úgy tűnik, hogy az autó hátsó felének magasságával már ők is próbáltak játszani. Ez ugyanis döntő fontosságú különbséget eredményezhet ebben a szezonban, ha valaki a legjobban találja el” – tette hozzá Collins.