Villanyfényben startolt el a 2020-as szezon utolsó előtti futama, a Szahíri Nagydíj, amelyet a bahreini pálya szokatlanul rövid „külső” nyomvonalán rendeztek. Az első sorból a Mercedesek várhatták a piros lámpák kialvását Valtteri Bottas és a koronavírus-fertőzés miatt hiányzó Lewis Hamiltont helyettesítő George Russell révén. A start után a beugró brit állt az élre az első kanyarban, sőt Bottasnak védekeznie kellett Max Verstappennel és Sergio Perezzel szemben is. Utóbbi kettő viszont Charles Leclerc áldozatául esett a második egyenes végén: a monacói belecsúszott Perez autójába, az ütközők miatt pedig Verstappen sem tudott hova menekülni, így a Red Bull-os és a ferraris számára a sóderágyban/falban ért véget a verseny, míg a mexikói egy bokszlátogatás után, a mezőny végén folytathatta. Hátrébb egyébként Kimi Raikkönen is bemutatott egy megforgást az Alfa Romeóval.
A baleset miatt természetesen jött a biztonsági autó, a hetedik körtől viszont megint versenytempóban folytatódott a körözés. Russell simán megőrizte a vezetést, Bottast ellenben támadta a rajtkavarodásban sokat nyerő Carlos Sainz, aki egy pillanatra meg is előzte a mercedesest, utána azonban elrontotta a kanyart, így a finn visszavette tőle a második helyezést. A Mercedesek ezután elszakadtak a többiektől, Sainz mögött viszont komoly vonat alakult ki Daniel Ricciardóval, Danyiil Kvjattal, Lance Stroll-lal és Pierre Gaslyvel, míg még hátrébb Alexander Albon, Sebastian Vettel és Sergio Perez csatája szolgáltatta az izgalmakat. Albon és Perez aztán lerázta magáról a németet, helyette az előtte haladó Lando Norrisszal kezdtek harcolni, akit egyszerre léptek át, majd a Racing Point pilótája a Red Bullt is megelőzte – az autót, amelynek ülésére 2021-et illetően pályázik.
A kerékcserék sorát az üldözőboly eleje indította: Sainz, Kvjat, Ricciardo és Gasly állt ki az elsők között, Stroll és Esteban Ocon viszont a Mercedesekhez hasonlóan megnyújtották az első etapjukat. Ocon és Stroll aztán egy kör különbséggel érkezett, ez pedig elegendő volt ahhoz, hogy az előbb cserélő francia a már bemelegített gumikon megelőzze a kanadait – miközben a kiállásuk révén a verseny elején ütköző Perez került a harmadik helyre, nyomában Albonnal. Rövidesen aztán ők is megejtették a maguk kiállását, így újra Sainz állt dobogós helyen. Menet közben aztán a Mercedesek is kiálltak: előbb Russell, majd néhány körrel később Bottas is, így kettejük között háromról nyolc másodpercre hízott a különbség.
Sainz, az Alpha Taurik, Ricciardo és még néhányan a középmezőny második felében aztán másodszor is kereket cseréltek, amibe ráadásként még a Nicholas Latifi leálló autója miatt életbe lépő virtuális biztonsági autós fázis is belekavart. A harmadik helyért így Ocon, Stroll és Perez csatázott, a mexikói pedig gyakorlatilag egy körön belül áthámozta magát mindkettejükön, így már ő autózott pódiumot érő pozícióban.
Nem sokkal később a másik Williams, a beugró Jack Aitken hibázott az utolsó kanyarban: falnak ütközött, s a letört első szárnya miatt ismét VSC-fázis lépett életbe. Ez pedig óriási káoszt eredményezett a Mercedesnél, amely „ingyen” kiállást akart biztosítani a versenyzőinek, Russell autóján viszont összekeverték a gumikat – vélhetően Bottas abroncsaiból kapott –, ami miatt egy kör után ismét ki kellett állnia, míg a finn szintén sokat állt a bokszban, ráadásul ő maradt is végül a használt keményeken. Menet közben az igazi safety car is pályára gördült, Bottas és Russell pedig csak a negyedik és ötödik helyeken folytathatta – az élre Perez került, nyomában Oconnal és Stroll-lal.
Szűk húsz kör maradt hátra a versenyből, amikor újraindították a viadalt. Russell pedig szinte azonnal megkezdte az előzgetést: Bottas hibázott, őt ennek köszönhetően előzte meg egy szép manőverrel, majd Strollt és Ocont viszonylag könnyedén maga mögé utasította, így megiramodhatott Perez után is. Aztán viszont jött az újabb dráma: Russell autóján defektet érzékeltek a Mercedesnél, így be kellett iktatnia egy újabb kerékcserét, amely miatt még a pontszerzők közül is kicsúszott.
Perez győzelmét innentől már semmi sem veszélyeztette: kényelmes előnnyel húzta be saját karrierje és a Racing Point első F1-es sikerét (Mexikó pedig 1970 után örülhetett F1-es győztesnek)! Ocon is először fért fel a dobogóra a második helye révén a Renault-val, míg a pódiumot Stroll tette teljessé, azaz a Racing Point mindkét pilótája top 3-ban zárt. Sainz lett a negyedik, Ricciardo az ötödik, majd jött Albon és Kvjat, míg a gumiját a végén teljesen elkoptató Bottas csak a nyolcadik, a leggyorsabb kört is begyűjtő Russell a kilencedik pozícióban végzett – igaz, a britet vizsgálják a rossz felrakott abroncsok miatt. A pontszerző zónát Norris tette teljessé Gasly és Sebastian Vettel előtt.
A futam végeredménye:
1. | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | |
2. | Esteban Ocon | Renault | 10.518 |
3. | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 11.869 |
4. | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 12.580 |
5. | Daniel Ricciardo | Renault | 13.330 |
6. | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 13.842 |
7. | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 14.534 |
8. | Valtteri Bottas | Mercedes | 15.389 |
9. | George Russell | Mercedes | 18.556 |
10. | Lando Norris | McLaren/Renault | 19.541 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 20.527 |
12. | Sebastian Vettel | Ferrari | 22.611 |
13. | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 24.111 |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 26.153 |
15. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 32.370 |
16. | Jack Aitken | Williams/Mercedes | 33.674 |
17. | P.Fittipaldi | Haas/Ferrari | 36.858 |
Nem ért célba: | |||
Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | ||
Max Verstappen | Red Bull/Honda | ||
Charles Leclerc | Ferrari |