Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 28. szerda
F1

Több sóderágyat szeretnének a pilóták, de…

A mugellói tapasztalatok alapján (is) előnyben részesítenék a hibákat jobban büntető kavicságyakat az F1-es versenyzők, Michael Masi szerint viszont ez nem mindenhol megvalósítható.

A koronavírus-járvány átalakított naptárban kapott lehetőséget a Formula-1-ben első ízben Mugello, ahol – mivel leginkább a MotoGP-versenyeiről ismert a toszkán helyszín – még szinte az összes kanyarban sóderágyak találhatók aszfaltozott bukóterek helyett. Ez az extra kihívás pedig elnyerte az F1-es pilóták tetszését, Charles Leclerc például így nyilatkozott:

mugello-ferrari-soderagy-f1



„Sóderágyat szeretnék. Végső soron versenyzők vagyunk, és ez nagyobb kihívást jelent számunkra. Tudjuk, hogy ha hibázunk, nagyobb árat fizetünk érte annál, mint hogy leszaladunk a pályáról, majd 50 méter múlva visszatérünk. Szóval előnyben részesítem a kavicságyat” – jelentette ki a RaceFans.net által idézett monacói, akinek ferraris kollégája, Sebastian Vettel is hasonlóan vélekedett: „Versenyzőként jobban szeretjük, hogy ha lehajtunk a pályáról, azt megbüntetik. Ez sokkal egyenesebbé teszi a dolgokat.”

Az aszfaltozott bukóterek előnye, hogy hatékonyabban – és biztonságosabban – le tudják lassítani az F1-es autók, ezért kisebb tér is elég számukra, így a nézőket is közelebb tudják hozni a versenypályákhoz. Vettel is tisztában van ezzel, de szerinte egy kevert variáció is szóba jöhetne:

„Talán lehetne egy köztes megoldás, ahol eleinte sóderágy van, ezért nem érné meg szélesen fordulni, aztán viszont jöhetne az aszfalt, kihasználva az előnyeit, hogy kisebb bukóterek legyenek, közelebb hozva ezzel a nézőket, és az autók számára is biztonságosabb lenne úgy lelassulni. Talán nem könnyű ezt megvalósítani, de néhol az asztaltozott bukótér elveszi a pálya karakterét, és túl könnyűvé teszi a hibákat.”

Michael Masi, az FIA versenyigazgatója ugyanakkor gyorsan rávilágított, amikor a RaceFans.net erről kérdezte, hogy egész egyszerűen nem minden pályán kivitelezhetők a kavicságyak: „Nem, nem lehetnek mindenhol sóderágyak, ez nem alkalmazható mindenhol. Minden egyes pályatulajdonossal és -üzemeltetővel a megfelelő megoldással kell előállnunk, ezen fogunk dolgozni. Ezt már megbeszéltük a pilótákkal is. Szóval szerintem ez túl nagy kérés, nem lehet mindenhol ezt megoldani.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?