Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 7. kedd
F1

„Vettel a Ferrari miatt égett ki”

A GPDA elnökeként tevékenykedő ex-F1-es, Alexander Wurz szerint a négyszeres világbajnok német csak egy újabb pilóta azok sorában, akiket tönkretett a maranellóiaknál való versenyzéssel járó nyomás.

Sebastian Vettel a 2020-as évad végén hat szezon után távozik a Ferraritól, s bár futamgyőzelmek tekintetében a maranellóiak harmadik legsikeresebb versenyzőjének számít Michael Schumacher és Niki Lauda után, a világbajnoki címet nem sikerült elhódítania (legalábbis eddig). Mindkét fél úgy nyilatkozott a szakítás kapcsán, hogy már nem volt meg a közös vágy a folytatásra – Alexander Wurz, a GPDA elnöke szerint ez a fajta kiégés már-már borítékolható az olasz gárdánál:

vettel-ferrari-teszt-3



„Sebastian a barátom, de erre nem számítottam” – mondta el az osztrák ex-F1-es a Sky F1-es vodcastjében. „Mindig nagyon rejtegeti a kártyáit. Ha megnézzük a Ferrari történelmét, az első néhány év és hónap mindig a nagy szerelemről és az érzelmes rádióüzenetekről szól, amelyek annyira széppé teszik a Ferrarit. Viszont egy ponton – ahogy azt láttuk Fernandónál is – az egész rendszer kiégetté tesz. Lehet, hogy a szerelem már nincs meg, és látszólag most is ez történt. De Sebastian nem beszélt erről nekem.”

Wurz arról is beszélt, milyen extra terhet jelent a Ferrarinál szerepelni: „Nem csak a versenyzési szenvedélyről szól ez. Egy nemzeti nyomás nehezedik a pilótákra, akiknek át kell menniük ezen. A Ferrari nagyon igénybe veszi a versenyzőket: imádnak, ha segítesz nekik az előbbre jutásban, de ha nem jönnek a sikerek, akkor ez hirtelen visszaüt, és elkezdik inkább az örökségüket és a munkájukat védeni.”

„Mindig vannak surlódások, és ez nem is csak a pilótákra igaz, hiszen csapatfőnököket is cseréltek az évek során. És szerintem ez a külső behatásokból is ered, de egyúttal az életstílusból is. Ez a kombináció így elég trükkös. Ha visszatekintünk a Schumacher, Brawn, Todt trióra, ez a csoport roppant erősen érkezett meg, így sikeresek tudtak lenni és félre tudták helyezni ezt az olasz nyomást vagy nevezzük bárminek. Amióta távoztak, a Ferrari nem tud felnőni az elvárásokhoz.”

Nem Wurz egyébként az egyetlen, aki hasonló állásponton van Vettel és a Ferrari szakítása kapcsán: néhány nappal ezelőtt az olaszok korábbi F1-ese, Jean Alesi a Formula.hu podcastjében ugyanerről a jelenségről beszélt. Az adás, amelyben Alesi sok más érdekességről is mesélt még nekünk, IDE KATTINTVA vagy alább is visszahallgatható:

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?