A Formula-1 2014-ben bevezetett új motorszabályaival nemcsak az erőforrások terén kezdődött új korszak. Néhány évente váltakozva azt megelőzően is rendszeresen uralta egy-egy csapat a világbajnokságot, de a Mercedes mostani dominanciájára a sorozat 70 éves története során egyszer sem volt példa. Eközben az istállók költségvetése évek óta meghaladja egy kisebb európai ország éves GDP-jét, ami az idei válsággal kezelhetetlen mértékűvé duzzadt. Alex Wurz, az F1-es pilótákat tömörítő GPDA elnöke szerint itt az ideje a drasztikus változtatásoknak, amik egyébként a versenyzésnek is jót tennének.
„Fantasztikus lenne egy kiélezettebb mezőny. Nem mi vagyunk a tulajdonosok, de hisszük, hogy egy költségsapkával vagy valamilyen egyéb korlátozással az F1 fenntarthatóbbá válna, és bevételeket generálna a csapatok számára. A jelenlegi irány megfelelőnek tűnik. Persze még mindig a Bernie Ecclestone-éra utóhatásait éljük, és egy ilyen régre visszanyúló üzleti modellt nem lehet megreformálni. Sok változáson kell keresztül mennünk” – magyarázta az egykori autóversenyző, aki szerint a mezőny a gokartosok között látott kiélezett versenyeket szeretné újraélni.
„Elmondhatom, hogy minden pilóta ezen a véleményen van. Még a legdominánsabb autókat vezetők is azt mondják, hogy az F1-nek köridők szempontjából a lehető legkiegyenlítettebbnek kell lennie. Az első és az utolsó között maximum néhány tizedmásodperc, mint a gokartosok esetében. Ez megnövekedett nyomást jelent, ami vagy bukáshoz, vagy hőstetthez vezet. Versenyzőként ilyen érzelmeket akarunk megélni. Mindent vagy semmit, a nézők ezt akarják látni, és ez csak azokban a kiélezett helyzetekben jelenik meg, amikor nagyon nagy a nyomás” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
A sorozat tulajdonosai épp a napokban fogadtak el több olyan szabálymódosítást, amelyek a pilóták kéréseinek is megfelelnek.