Az utóbbi hetekben több alkalommal összeült a Formula-1 válságstábja, hogy megoldást találjon a világjárvány okozta gazdasági krízis következményeire. Céljuk kettős volt: egyrészt élhetőbb, másrészt érdekesebb széria kialakítására törekedtek. A drasztikus költségcsökkentést előirányozó, és több egyéb szabálymódosítást is tartalmazó „Új Egyezséget” pénteken terjesztették a csapatok elé, akik virtuálisan szavazhattak a bevezetéséről.
A Motorsport beszámolója szerint több forrás is megerősítette, hogy az éves költségvetés 175 millió dollárról 145 millióra csökkentésére, az aerodinamikai fejlesztések korlátozására és a szabadon felhasználható közös alkatrészek bevezetésére is rábólintottak az istállók annak ellenére, hogy a költségplafon miatt hosszú ideje kötélhúzás ment a Ferrari és a többi több másik alakulat között. Ha az F1 túlesett a formalitásokon, akkor 2021-ben életbe léphet a 145 milliós felső korlát, ami 2022-ben 140 millióra, később pedig 135 millióra csökkenthető.
A pénzügyek mellett az aerodinamikai fejlesztések jelentették a másik hangsúlyos témát. A szabályalkotók egy aszimmetrikus rendszert alkottak, amelyben a gyengébben teljesítő csapatok több, az erősebben teljesítők pedig kevesebb időt tölthetnek a szélcsatornában és CFD-szimulációkkal. Emellett bárki által hozzáférhető és felhasználható alkatrészek bevezetését is tervezik ahhoz hasonló módon, ahogy manapság a nyílt forráskódú szoftvereket kezelik.
Mivel a csapatok rábólintottak a módosításokra, így most a Motorsport Világtanácsnál pattog a lapba. Az ő beleegyezésükre is szükség van, de ekkora egyetértés mellett ez már csak formalitás. Várhatóan soron kívül, már jövő hét elején elfogadhatják az „Új Egyezséget”.