Vita folyik a csapatok között a 2021-től bevezetendő költségvetési plafont illetően: a McLaren akár 100 millió dollárra is lecsökkentené a határt, a Ferrari viszont határozottan tiltakozik az ellen, hogy 145 milliónál lejjebb húzzák meg a limitet.
Mattia Binotto, az olaszok csapatfőnöke a Guardian lapnak fejtette ki álláspontját, kitérve arra, hogy a költségplafon miatti leépítések az istállót más szériában való versenyzésre kényszeríthetik. Ezeket a szavakat lehetett úgy értelmezni, mint az időről időre újra belebegtetett kiszállásra való utalást. A Ferrari sietősen még egy közleményt is kiadott, hogy megmagyarázza, Binotto nem fenyegetőzött kiszállással, a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown azonban ennek ellenére is nekiment a régi riválisnak. A médiának tartott telefonos konferencián 10 percen keresztül érvelt a Ferrari ellen.
„Olyan helyzetben vagyunk, hogy ha a Formula-1 régi szokásait követi, akkor mindannyiunkat extrém kockázat fenyeget az F1 jövőjére vonatkozóan. Úgy gondolom, ha előre gondolkozunk és haladunk az idővel, akkor nem csupán túlélhetünk, de végső soron erősödhet a sport, aminek mindannyian nyertesei lehetünk. Vevő vagyok egy jó, egészséges vitára. De azokról a megjegyzésekről, amiket láttam, úgy gondolom, nem állnak meg a lábukon, ellentmondanak egymással és nem tükrözik azt, ami szerintem a realitás” – idézi az Autosport Brownt.
„Egyik megjegyzése az volt, hogy nem kellene sietve reagálni. Szinte azt sem tudom, mit mondjak erre. Azt gondolom, mindannyian felismerjük, hogy a modern időkben a világ legnagyobb krízisén megyünk keresztül” – folytatta Brown, kritizálva a Ferrarit, hogy nem veszi tudomásul, milyen komoly és sürgető a probléma. „Országok állnak le, az ipar leáll. Nem sietni, hogy kezeljük a helyzetet, szerintem kritikus hiba, tagadás. A világon minden elnök, miniszterelnök vagy vezérigazgató siet, hogy megbirkózzon a szembenálló problémával. Most időt kérni nagyon szegényes vezetési stratégia.”
„Nem teljesen értem azt a kommentárt sem, hogy valahol máshol versenyezhetnek. Nem hiszem, hogy bárhol máshol meglenne a Formula-1 DNS-e. A motorsportot jól ismerve azt is tudom, hogy bárhol máshol versenyeznének, még összeadva is túl magas lenne a személyzet létszáma. A DNS és az embereknek munkát adni logikát nem lehet együtt követni a motorsport más válfajaiban” – utalt a lehetséges kiszállásra, aztán felemlegette a csapat paktumát az FIA-val, melynek részletei továbbra is titkosak:
„Én is támogatom az etikai kötelezettségeket, és ezzel összhangban nagyszerű lenne, ha Mattia megosztaná velünk – ahogy az FIA már jelezte, hogy megosztaná – mik a titkos egyezség részletei, amely az állítólagosan szabálysértő motorjaikkal kapcsolatos. Ha etikáról és átláthatóságról beszélnek, akkor ez jó alkalom lenne.”
Brown arról is beszélt, megalapozatlan feltételezés, hogy az F1 megszűnik az autósport csúcsa lenni, ha a költségvetési limit még alacsonyabbra esik. Nem igaz a feltételezés, hogy az alacsonyabb limitet támogató csapatok arra törekszenek, profitot termeljenek a Formula-1-ben: számukra a marketingérték fontosabb, a versenyzéssel emelni utcai autóik vagy épp energiaitaluk presztízsét. Az ügyfélautókra is kitért – ennek elsődleges támogatója a Red Bull –, Brown szerint ez a 70-es évek megoldása, nem a jövőé.
Végezetül összegezte: nagyon nem szeretné, hogy a Ferrari távozzon a mezőnyből, de ha ez megtörténne, a Formula-1 túlélné a veszteséget.
„Gyűlölném, ha azt látnám, hogy hátat fordítanak a sportnak. Gyűlölném, ha bárki távozna, nem szeretném, hogy ez történjen. Szerintem azonban túlélnénk 18 autóval a rajtrácson, a többi motorszállító el tudna látni még két csapatot. Az érem másik oldala az, hogy ha a költséglimit túl magas, és elveszítjük azokat, akik saját zsebükből invesztálnak az F1-be, akkor 14 autóval már nem élnénk túl. A 16 a határ, 18-cal még megmaradnánk. Tehát úgy gondolom, túlélnénk nélkülük, de inkább azt szeretném, ha a sportban maradnának. Ez a sport jobb velük, mint nélkülük” – összegezte Brown véleményét a Ferrari esetleges elvesztéséről.