A mögöttünk hagyott hét fő sztorija a Mercedes innovációja, a DAS – kettős tengelyű kormányzás – volt, amely a barcelonai teszten tűnt fel a W11-en. A csapat mérnökgárdája bravúrosan lecsapott a szabályzat egyik kiskapujára: bár a megoldást a kerékösszetartást szabályozza, mégsem számít illegális aktív felfüggesztésnek, mivel gyakorlatilag a kormányrendszer része.
Az FIA hamar leszögezte, a megoldás szabályos, így a 2020-as szezonban használni lehet. A következő évi előíráscsomag azonban már tartalmazza a pontot, amely tiltja a DAS alkalmazását. Ennek kapcsán foglalt állást a Renault sportigazgatója, Alan Permane, aki vérbeli mérnökként úgy gondolja, a műszaki leleményességet jobban kellene díjazni.
„Az F1 az innovációról szól, arról, hogy a résztvevők különbözőt alkotnak és megtalálják azt a bizonyos előnyt az ellenfelekhez képest” – idézi a Crash.net Permane-t. „Emiatt bár féltékenyek vagy frusztráltak vagyunk, vagy nevezzük akárhogy, amit érzünk, a Mercedes talált valamit, ami szerintük előnyt jelent, ez pedig az F1 csodás jellegzetességeinek egyike.”
„Nem tudom, hogy 2021-ben nem fog-e az történni ilyen esetekben, hogy ha van egy fejlesztése valakinek, ami mondjuk két tizedet ér egy körön, akkor két verseny múlva betiltják” – reflektált Permane Ross Brawn azon ígéretére, hogy a jövőben a kiskapukat azonnal be fogják zárni, nem lesz szükség a csapatok egységes jóváhagyására. „Szerintem van egy határ, és vigyáznunk kell, hogy ne fojtsuk el az ilyen jellegű szabad gondolkodást és szellemiséget. Ez a Formula-1 DNS-ének része.”
A Renault szakemberéhez hasonló véleményt fogalmazott meg egy másik mérnök, Adrian Newey is. A Red Bull koponyája nem lelkesedik a 2021-es szabályokért, zavarja, hogy azok túlságosan megkötik a csapatok kezét.