DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamarosan még inkább az egekbe szökhetnek a pilótafizetések

A száguldó cirkusz élversenyzői már így is horribilis pénzt vihetnek haza, többek szerint viszont a 2021-es szabályváltozások után még ennél is jobban megugorhat a legjobbak fizetése az F1-ben.

Évtizedek óta megszokhattuk, hogy gigafizetésben részesülnek a legsikeresebb pilóták a Formula-1-ben, jelenleg Lewis Hamilton viszi a pálmát, de nem sokkal marad el tőle Sebastian Vettel és Max Verstappen, az eddig (relatíve) szerényebb keresetű Charles Leclerc is hamarosan eddigi pénzének többszörösét viheti haza, köszönhetően idei remeklésének.

A 2021-től életbe lépő szabályok viszont egy költségvetési sapkát tesznek kötelezővé minden istálló számára, amely 175 millió dollárban maximalizálja a teljesítménnyel kapcsolatos költségeket. Ugyanakkor nem tartozik a szabályozásba a versenyzők fizetése, amely annak köszönhetően jelentősen megemelkedhet, hogy a tervek szerint sokkal többet fog számítani a pilóta tudása, mint pusztán a technika.

Az új szabályok még feljebb nyomják a pilótafizetéseket?


Lewis Hamilton éves fizetése jelenleg ötvenkét millió dollár a Mercedesnél, ezzel ebben is rekorder. A Red Bull főtanácsadója szerint viszont a következő években ezeket a számokat simán túlszárnyalhatják. „Ha olyanok lesznek az autók, mint amit a tervezetben láthattunk, a versenyzők megint a legfontosabb faktort jelentik majd a versenyzésben.”

„Az olyan pilóták, mint Hamilton, Verstappen, vagy Leclerc, ebből csak profitálni fognak. Ha véleménykülönbség alakulna ki a fizetésüket illetően, simán megzsarolhatják csapatukat és hirtelen ötvenmillióval emelkedik a keresetük. Szerintem hiba volt, hogy a költségvetési sapkába nem került bele a versenyzők fizetése” – ecsetelte véleményét Dr. Helmut Marko.

A McLaren vezére is egyetértett ezzel. „Hiba volt, hogy a pilóták keresete nem került a költségmaximalizálás körébe. Az autó mellett egyre inkább a versenyző szerepe is meg fog nőni, ha viszont az ő fizetésük is a költségvetési sapka része lenne, a csapatoknak dönteniük kellene, hogy az autó fejlesztésére, vagy a jobb versenyzői fizetésre áldoznak többet. Ez lenne a költségplafon lényege, hogy a lehető legokosabban használják fel a rendelkezésre álló pénzmennyiséget” – fogalmazott Zak Brown.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: