A huszonegy futamos versenynaptár tizenötödik állomásához érkezett a mezőny, a nyári szünet után az előtte magabiztosan a negyedik pozícióban álló McLaren előnye vészesen csökkenni kezdett, mivel Spában és Monzában összesen egyetlen pontocskát kapart össze, miközben a Renault Monzában nagyon kivágta a rezet és huszonkét egységet szerezve jelentősen közelebb került riválisához. Már az Alfa Romeo csapatfőnöke is abban gondolkodott, hogy év végéig elkapják a McLarent és a Renault-t is.
Szingapúrban ismét a leszorítóerő dominál, amiben a McLaren-Renault idén kifejezetten erős, ez a pénteki eredményekből is leszűrhető, mind Carlos Sainz, mind az először itt járó Lando Norris remekelt és simán kerültek az első tízbe. A spanyol mindkét szabadedzésen hetedikként végzett és még közelíteni is tudott a legjobbakhoz.
„Jól kezdtünk Szingapúrban, lépésről lépésre lett egyre jobb az autó. A beállításoknál a megfelelő döntéseket hoztuk meg, ennek is köszönhetjük, hogy stabilan a legjobb tízbe kerültünk mindketten. Azért óvatosnak kell lennünk, mert itt a körülmények rengeteget változhatnak péntekről szombatra. Lehet, hogy az időmérő előtt egészen más lesz a helyzet, de igyekszünk a legtöbbet kihozni az adódó lehetőségekből” – ecsetelte véleményét Carlos Sainz.
„Egész jó napunk volt. Most először jártam ezen a pályán és mégis úgy éreztem, nagyon gyorsan fel tudtam venni a ritmusát. Az első szabadedzés első fele leginkább azzal telt, hogy minél jobban megtanuljam a pályát, megismerjem a viszonyítási helyeket és a fékezési pontokat. Utána már az autón is tudtunk munkálkodni, sikerült is egészen jó fejlődést elérnünk, ez pedig remek érzés” – nyilatkozta Lando Norris.
„A második gyakorláson már próbálgattuk a teletankolt autót is, hosszabb etapokon. Már a kezünkben vannak az adatok, hogy mit csináltunk jól, illetve rosszul és min tudunk még javítani. Összességében viszont mindenképpen élvezetes napot zártunk” – tette hozzá a brit újonc.
A csapat új aerodinamikai elemeket is tesztelt az első edzésen, így a beállítások terén több munka akadt a villanyfényes gyakorlásra. „A középmezőny szokás szerint rettentően szoros, szombaton mindent ki kell facsarnunk az autóból. Komoly pozitívum, hogy mindkét pilóta elégedett az autó kezelhetőségével, Lando különösen jó munkát végzett, újoncként remekül szerepelt ezen a technikás, nehéz pályán” – fogalmazott James Key, a McLaren technikai igazgatója.