Idei harmadik specifikációjú erőforrásával jelentkezett a Mercedes Spa-Francorchamps-tól. A gyári istállónál ugyan nem akadt egyelőre semmilyen probléma, de a Williamsnél egy, a Racing Pointnál pedig már két motor is elfüstölt az új variánsból szűk egy hét leforgása alatt. Ez komoly meglepetés, mivel korábban teljes szezonokat versenyzett végig úgy a gyártó, hogy akárcsak egyszer is meghibásodott volna az erőforrás.
Belgiumban Pereznél és Kubicánál adódott látványos gond az egységgel, Monzában pedig az időmérőn újra a mexikói motorja adta be a kulcsot. A Racing Point nem is mert kockáztatni és vasárnapra már a korábbi verzióból kért egy vadonatúj motort, amit lehet, hogy év végéig használni is fog.
Ez sem bizonytalanította el a Mercedes csapatfőnökét és nem tekerték le az erőforrások teljesítményét. „Nem, nem fogtuk vissza egyáltalán a motort. Pontosan úgy használtuk az egységeinket, ahogy terveztük és boldog vagyok, hogy végigcsináltuk a legújabb fejlesztésű erőforrással gond nélkül” – nyilatkozta Toto Wolff.
A Ferrari az egyenesekben feltétlenül előnyben van idén (ellenben a kanyarokban feltűnő hátrányban) a Mercedeshez képest, de erre is van néhány remek ötlete a német gyártónak. „Most már értjük, mit kell tennünk ahhoz, hogy jövőre ebben (a motorerőt érintő hátrányban) is megváltozzon a helyzet. Ennek megfejtése nagyon fontos lépés volt annak érdekében, hogy a hátrányt lefaragjuk, máris előre tekinthetünk” – tette hozzá sejtelmesen Wolff.
Ha jövőre ez a kis előnye is eltűnik a Ferrarinak, akkor a riválisoknak ismét fel kell kötniük a nadrágot, ha meg akarják szorítani a 2014 óta folyamatosan diadalmaskodó istállót.